שיווק ופרסום

מתכוננים לבידוד? רשתות השיווק חוגגות, עלי אקספרס צוללת

זינוק של 300% במחירי מסכות הפנים, עלייה של 20% בהיקף מכירות קופסאות השימורים, ירידה בהזמנות מענקית הקניות הסינית - ועלייה חדה אצלנו בטרמינל איקס. איך משפיעה התפשטות וירוס הקורונה על הצרכן הישראלי?
עינת שחק | 
מכולת (צילום Istock)
ככל שמתפשט נגיף הקורונה, גם הצרכן הישראלי מתכונן למלחמה – או לפחות לבידוד. עם ההכנות לחג הפסח, ביטולי החופשות והחשש מהיום בו יפרוץ הנגיף בארץ, מורגשת תכונת הצטיידות לקראת היום שאחרי. כך למשל, אתר ההזמנות של שופרסל אונליין, האחראי לכ-15% מהזמנות החברה, נפל היום לסירוגין בשל העומס. 
בשלב זה, הסמיכות לחג הפסח מייצרת ממילא מלאי גדול בסופרמרקטים, והיערכות הספקים במובן זה היא מוגברת בגלל החג, ופחות בשל ביקוש גובר לאור הבהלה מהווירוס.  
עלייה של 10%-20% ברשתות הקמעונאות
תמונות המדפים הריקים מרחבי העולם ובעיקר באזורים בהם דווח על הדבקה המונית - עושות את שלהן, חרף טענת רשתות השיווק השונות בעולם כי תמונות אלה מעידות על חוסרים זמניים של מספר שעות הממולאים במהרה. 
ברשתות הקמעונאות והסופרמרקטים המקומיים נרשמה עלייה ניכרת בעיקר בצריכת פרודוקטים בעלי חיי מדף ארוכים כגון קופסאות שימורים, מזון יבש, דגני בוקר, מוצרי חיטוי ומים.
ברמי לוי דווח על עלייה של 20%, בעיקר בהזמנות אונליין; במגה ויינות ביתן חלה עלייה של כ-7% במכירות, וברשת ויקטורי נרשם זינוק של 20% ברכישת מוצרי שימורים, 12% עלייה ברכישות אונליין ו-15% גידול ברכישה בחנויות הפיזיות.
להערכת אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לגידול הנוכחי במכירות אין קשר לחשש מפני הווירוס.  
ייתכן כי נתוני רשתות הפארם יעידו אחרת, שכן היקף מכירות מסכות הפנים וחומרי החיטוי גדל; למרות שטרם הוכחה יעילותן של מסכות הפנים, חל זינוק של 150%-300% במחיריהן, אשר עלו משקל בודד ל-2.5-4 שקלים ליחידה. מחירי האלכוג'ל עלו ביותר מ-400%. 
המרוויחות: אמזון, אסוס ואתר השופינג הישראלי TERMINAL X
בעלי אקספרס, האתר הסיני שעד לא מזמן ביצעו ממנו הישראלים את מירב ההזמנות, נרשמה ירידה של יותר מ-70% בחודש האחרון. מנגד, זינוק נרשם ברכישות אונליין הן באתרים המקומיים כמו גם באתרים שאינם מספקים מוצרים מסין. 
כך למשל, על פי דיווח נתוני חברת האשראי מקס, חלה עלייה של 84% בכמות העסקאות באמזון במהלך חודש פברואר לעומת החודש המקביל ב-2019 ונרשם גידול של כ-72% בכמות הקונים באתר. גם אתר האופנה אסוס נהנה מעלייה של 21% בהיקף העסקות וגידול של 22% בהיקף הרוכשים.
כמו כן דווח על 30% זינוק במכירת מוצרי אופנה, מוצרי חשמל, ביוטי ותחפושות מאתר עזריאלי.קום, ו-250% גידול מתחילת השנה באתר טרמינל X אל מול התקופה המקבילה אשתקד. התנועה לאתר גדלה ב-130%, כמות הביקורים למבקר קפצה ב-10% וכן נרשמה קפיצה בהיקף המכירות של מותגים המייצרים במדינות מערביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה