שיווק ופרסום
קסטרו נפרדת מראובני פרידן: 'צורב ומעליב, החלטה של מור פסו'
למרות שטרם נחתם הכיוון הוא לאלדר חומסקי שבו עבדה בעבר סמנכ"לית השיווק החדשה של קטסרו מור פסו אבלגון. ניב חורש וזיו קורן לעובדים: "זה כואב וצורב ומעליב וכוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה"
לאחר 30 שנה של עבודה משותפת ובניית אחד ממותגי האופנה הגדולים והמצליחים בישראל - קסטרו החליטה להיפרד ממשרד הפרסום ראובני פרידן. בשונה ממקרים אחרים שבהם, לכאורה, לא ברורים המניעים או זהות מקבל ההחלטה, במקרה הזה נראה שמדובר באופן ודאי בהחלטה של סמנכ"לית השיווק החדשה של רשת האופנה - מור פסו אבלגון שמונתה לאחרונה לתפקיד ובעברה שנים רבות באדלר חומסקי.
פסו אבלגון נכנסה לתפקידה לפני כחודשיים לאחר שבשנתיים האחרונות שימשה כסמנכ"לית השיווק של מותג ההלבשה התחתונה דלתא. כאמור, בעברה, שימשה פסו אבלגון כמנהלת לקוחות במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שמטפל גם בתקציב דלתא ועמו שמרה על יחסי חברות ועבודה רציפים.
כעת, למרות שקסטרו לא מצהירה על כך באופן רשמי ונכון לעכשיו היא ללא משרד פרסום קבוע - הכיוון הוא העברת התקציב לאדלר חומסקי. לפי בדיקת אייס, אכן אין שום סיכום בין משרד הפרסום לחברת האופנה אך בין הצדדים מתנהלים בימים אלו מגעים לגבי התנאים המסחריים ובמידה ולא תתגלע מחלוקת בין הצדדים, התקציב אכן יועבר לטיפול המשרד.
הטלת האחריות על סמנכ"לית השיווק החדשה כמי שקיבלה את ההחלטה, היא הבחירה הקלה. בפועל, ללא אישור של גבי רוטר, מהלך שכזה לא היה יוצא אל הפועל ללא ברכת הדרך של המייסד והבעלים. לאחר 30 שנה יחד לצד אודי פרידן ומשה ראובני וממשיכי דרכם ניב חורש וזיו קורן נראה שרוטר מוכן להפקיד את עסקיו בידי קבוצת אדלר, בידיהם של אייל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא ובידיו של רן בר און ומדיה קום. מבחינה כספית מדובר ב"מחיקה" של כ-15 מיליון שקל מהמחזור השנתי של ראובני פרידן - היקף תקציב הפרסום של קסטרו.
גבי רוטר, המנכ"ל המשותף של קסטרו אמר: "לפני 30 שנה התחלנו את דרכנו המשותפת צעד צעד, להובלת שוק האופנה בישראל ויצירת פריצות דרך בעולם האופנה. אנו גאים על הדרך המשותפת שעשינו, מודים לאודי פרידן שהוביל אותנו יד ביד לאורך כל השנים, ולכל היוצרים בראובני פרידן. אנו נפרדים בהוקרה גדולה, בחברות מיוחדת וידידות עמוקה. ראובני פרידן הוא אחד ממשרדי הפרסום הטובים ביותר במדינה, המובילים והחזקים, ואנו מאחלים לראובני פרידן הצלחה".
"כוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה"
במשרד הפרסום קיבלו, כמובן, את ההחלטה בצער ובכעס. במייל פנימי שנשלח לעובדי המשרד מאת המנכ"לים המשותפים ניב חורש וזיו קורן והגיע לידי אייס, הוא כותב: "בוקר טוב לכולם, אחרי מאבק איתנים של זיו ואודי - קסטרו החליטו לעזוב את המשרד ולעבור לאדלר. ההחלטה היא של מור פסו סמנכלית השיווק החדשה שגדלה ועבדה עם אדלר, ולצערנו קיבלה גיבוי מגבי ואתי. זה כואב וצורב ומעליב וכוסומו, אבל אנחנו חזקים וטובים מזה. דלתות חדשות ייפתחו. קחו יום להתאבל ויאללה ממשיכים בנצחונות. אין לנו ספק שהכל לטובה".
שיתוף הפעולה בין ראובני פרידן וקסטרו, עוד מימי הקמת ערוץ 2, הניב כמה מהפרסומות הזכורות ביותר, וללא ספק את קמפיין האופנה האייקוני ביותר בתולדות הטלוויזיה המסחרית - הקמפיין הראשון שעלה לערוץ המסחרי, ערוץ 2, בשנת 1992 בהשתתפותם של יעל אבקסיס וליאור מילר (פרסומת המעיל). קסטרו היו גם הראשונים לפרסם על שלטי הענק כאשר הפרסומת הראשונה בישראל הייתה של קסטרו עם צילומה של עמית מכטינגר על רקע דיונה בשמלה אדומה בקיר הענק בצומת ההלכה בתל אביב.
ראובני פרידן היו גם אחראים על ליהוקם של כמה מהפנים המוכרות ביותר בישראל למותג האופנה: החל מדודי בלסר בשנות התשעים, עמית מכטינגר, סנדי בר, גל גדות, עומר דרור, ועד רותם סלע כיום.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(44):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
35.החליפו נבלה בטרפה.הפרסום מתרפאל 01/2019/27הגב לתגובה זו2 0י מעסיק משרד פרסום היום רק עיוורים.מי מפרסם במדיה הישנה?קסטרו פרסום זאת לא הבעיה שלכם זה חלק מהפתרון תעצרו כל הוצאה ותחסכו מיליונים אבודיםסגור
-
34.מישהו יודע לאן נעלם עדי דייכובסקי?ג'ורג' קלוני 12/2018/26הגב לתגובה זו3 0תעלומה!!סגור
-
33.כן יופי בואו נאשים את פסו.פסו 12/2018/26הגב לתגובה זו10 1ראובני יצאתם כאלה אפסים. להשחיר בחורה כזו כי לקוח אסטרטגי עוזב אתכם, כאילו שזה תלוי רק בה. ולא בעובדה שהתחום מדמם, או בזה שאתם עושים קמפיינים לא טובים כבר תקופה ארוכה.סגור
-
32.נעשתה עבור קסטרו עבודה פורצת דרך לאורך שניםמכר ותיק 12/2018/26הגב לתגובה זו6 1גם לא פעם המשרד התעקש להעלות קמפיינים למרות מגבלות תקציביות ומגבלות אחרות וכנגד כל הגיון כלכלי למשרד ושלא נדבר על דורות של מנהלות לקוח שנאבקו למען קסטרו ואנשי קריאטיב וסטודיו שנתנו נשמה ושינה ועיניים לתקציב הזה. נקסט ויבואו טובים אחריםסגור
-
31.זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי של הראובניזבכור ושושי 12/2018/26הגב לתגובה זו4 2תסצכלו במראה - גם אתם אמרתם ביוש לכל מיני אנשים לאורך הזמן... אז הלך לכם תקציב, ביג פאקן דיל. הקמפיינים האחרונים שלכם עבורו היו לא יותר ממביכים.סגור
- טען עוד
-
30.30 שנה.. ראובני בנו את קסטרו (ל"ת)רותם 12/2018/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
29.משרד לא ראויגיא 12/2018/25הגב לתגובה זו8 0אם זו תגובה של משרד שחי מקסטרו 30 לא ראוי להיות לקוח שלוסגור
-
28.מיועד לזיו קורןאחד שמכיר 12/2018/25הגב לתגובה זו4 1זיו, מי שעוזב אותך, לא ראוי לך. עבדתי עם הרבה פרסומאים בענף, ואתה עלית על כולם.סגור
-
27.תגובה דוחה של מנכ"ל.שרון 12/2018/25הגב לתגובה זו4 0העיקר להאשים את הסמנכ"לית החדשה. לא אצילי בעליל.סגור
-
26.נו באמתי.ב. 12/2018/25הגב לתגובה זו2 0נראה לכם שהבחורה הזו יכולה לפרק שותפות של 30 שנה? החבר'ה בקסטרו רואים את מצב תעשיית קמעונאות האופנה, כרגיל הכי קל זה לזרוק את משרד הפרסום, ומצאו את השעיר לעזאזל הקל ביותר להפיל עליו את הסיפור.סגור
-
25.מסתבר שפרסומאים כמו ראובני ופרידן לא רואים את הכתובת עלאלי 12/2018/25הגב לתגובה זו4 0הקיר. זה לא מור. ולא פסו. זה הם שכבר פסו מן העולם. הלקוח (קסטרו) החל להפנים שכללי המשחק השתנו ברגע שהתחיל להגיר דם-ורווח בשפע. הכלים להתמודד ען העולם החדש של הקמעונאות המקוונת ממש לא נמצאים בהישג ידו של אותו לקוח..והחברים בראונבי חושבים שתמונה גדולה של פלונית תציל את המצב...אז שלא...סגור
-
תגובה ראויה.גם גברת פסו לא תציל את המצב רק תחמיר (ל"ת)רפי 01/2019/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.אהרון קסטרו מתהפך בקברושמלה אדומה 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0מתה הנאמנותסגור
-
23.ההפסד כולו של קסטרואפרת כהן 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0ההפסד כולו של קסטרוסגור
-
22.במייל אחד הצליחו מנכלי ראובני להעצים את המותג מור פסוההוא 12/2018/25הגב לתגובה זו4 0הייתי מצפה ממנכלים של משרד פרסום להבין קצת יותר בתקשורת ובנית מותגים. הם בנו במייל הזה (שהיה ברור שידלוף) את מור פסו כמנהלת שיווק כרישה שעושה מה שהיא רוצה וזאת תוך חודש בתפקיד. אז מי הרוויח מהמייל הזה? מי המותג שהתחזק ומי נחלש? יצאתם קטנים ומתקטננים והוצאתם את מור פסו גדולה וחזקה. תחשבו על זה זיו וניב.סגור
-
זו התחזקות לצורך התרסקות (ל"ת)מותגיסט 12/2018/26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ניתוח יפה של הסיטואציה, אבל יש כאן פוליטיקה עמוקה יותרפינצ'ר 12/2018/26הגב לתגובה זו1 0זיו וניב (וגם אודי) לא יכולים לטנף ישירות על גבי ואתי, איתם היו בקשר יום יומי, אז נוח לזרוק את כל האשמה על מור פסו, פקידת שיווק בשירות גבי. האמינו לי, שום דבר, אבל שום דבר לא זז בלי שגבי יודע ומאשר. אז כל החירטוטים הם לא יותר מאשר אחיזת עיניים.סגור
-
21.מילא שמור פסו היא אפסית, אבל התגובה של ראובני עלובהבימבה 12/2018/25הגב לתגובה זו3 1נראה למישהו שמנהלת שיווק מושתנת יכולה להזיז תקציב עוגן שטופל אישית ע"י מוישה ואודי (כשהוא לא על היאכטה)? ראובני הוציאו קמפיינים גרועים לקסטרו בשנים האחרונות ולרוטרים נשבר מהם.סגור
-
20.אין לה מושג! (ל"ת)בובו 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.היה צריך לקרות מיד אחרי ה"מאיפה ה-DRESS" המזעזע הזה (ל"ת)אני 12/2018/25הגב לתגובה זו5 0סגור
-
18.איזה מצב רוח!!!!מצב רוח 12/2018/25הגב לתגובה זו7 1פסווווווווווווווווו יא מלכההההה!! אוהבים אותך!!!סגור
-
17."יום להתאבל". קצת נסחפו פה... יש צרות אמיתיות בעולם (ל"ת)פידל 12/2018/25הגב לתגובה זו5 0סגור
-
16.mor was so embarrassing to work withjack 12/2018/25הגב לתגובה זו3 0i dont know where she is now but she was one of the worst israelis weve ever worked withסגור
-
15.ככה מתנסח מנכ"ל?אורן 12/2018/25הגב לתגובה זו20 6אין ספק שזה נעים ואם זה אכן הצעד הראשון של סמנכ"לית השיווק החדשה בתפקיד אז זה קטע מאוד מלוכלך. אבל ככה מתנסח מנכ"ל החברה? בהאשמה בוטה של הסמנכלית בפני כל עובדי המשרד? בלקרוא להם ללכת להתאבל ליום אחד?? שלא לדבר השפה הנמוכה... בושה למשרד שככה מתנהלים המנכ"לים שלו, אפס מנהיגות, אפס דוגמא אישית.סגור
-
הבנת הנקראגלעד 12/2018/26הגב לתגובה זו0 1בחור , תקרא פעם נוספת את תגובת המנכ"ל ,מבלי לפגוע חלילה יש לך בעיית אי הבנת הנקרא בענייןסגור
-
מה בדיוק הבעיה? הלואי שכל המנכלים היו כמו זיו וניבאפרת כהן 12/2018/25הגב לתגובה זו0 1העולם היה הרבה יותר אמיתי, שקוף ויפהסגור
-
14.אדלר חומסקיחברת התקליטים 12/2018/25הגב לתגובה זו13 3מודים לקסטרו על ההצטרפות ואנחנו בטוחים שביחד נוציא אלבום פלטינה. מיטב אנשי הקריאיי... המלחינים והמשוררים כבר מוכנים לקבל את התקציב. אם זה לא יעבוד נפנה לכפרי שיציל אותנו. בהצלחה!סגור
-
13.זעקת הקוזאק הנגזל!!! באמא שלכם ראובני פרידן (ל"ת)יוסיפון 12/2018/25הגב לתגובה זו4 2סגור
-
12.הסיפור הוא בכלל חברות אופנה ותיקותאילנה 12/2018/25הגב לתגובה זו4 0על רקע מכירות האינטרנט הגלובליות שנוגסות בהם נתחים. קסטרו סוס מתסגור
-
11.באמת שלא מבין איך עדיין יש להם לקוחות בכללאור 12/2018/25הגב לתגובה זו17 2ראובני מסמל את כל מה שרע בתחום הפרסום של היום ,משרד שחי בתקופת הזוהר של העבר שמבוסס כולו על פוליטיקה וביזנס של בעלים וזהו , המשרד הזה מייצר בשנים האחרונות רק תוצרם בנאליים ומטרחנים (די כבר עם הדביר הזה !!) קריאייטיב של שנות ה 90 ושום חיבור למה שקורה עכשיו באמת שלא מכיר שם אף אחד באופן אישי ולא סוגר חשבונות עם אף אחד .פשוט לא מבין איך כזאת בינוניות (במקרה הטוב) עדיין שמה אותם בעשירייה .. העתיד לא נראה טוב עבור ראובני !!סגור
-
מפרגנים אתם באדלר (ל"ת)וואלה 12/2018/25הגב לתגובה זו2 2סגור
-
10.מעשה בגידה של חברת אופנה בקריסה (ל"ת)רונן 12/2018/25הגב לתגובה זו3 1סגור
-
שת"פ לעד ?moses 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0מעשה בגידה ? שיתוף פעולה של 30 שנים אם זו לא נאמנות , נאמנות מהיסגור
-
למה בגידה? נסיון החיאה עצמי...אלי 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0אילו אם בחרו "אותו דבר בעטיפה אחרת" - זו ממש זכותם לטעותסגור
-
9.הכל לטובה כולם ירויחו מהאיוורור הזה (ל"ת)מוטי 12/2018/25הגב לתגובה זו4 0סגור
-
8.מור פסו תותחית והיא אפילו לא הסיפורתרגיעו ומהר 12/2018/25הגב לתגובה זו3 3קסטרו היו מתים לעוף מראבוני. מור פסו סידרה להם עם הקישור לאדלר את הדרך הפוליטית הנוחה ביותר להיפרד מאודי פרידן אחרי כל כך הרבה שנים. בסוף גם לקסטרו היה לא נעים אז זו הדרך שזה קרה בסוף, כדי לפגוע כמה שפחות באנשיםסגור
-
7.הקמפיין עם ה coat היה גם דבילי ואפילו מבישפלנרית במיל. 12/2018/25הגב לתגובה זו10 2פרובינציאליות כזו, לא ברור מי אשר את הבריף. כזה ניתוק מקהל היעד ותת רמה, אני לגמרי מבינה למה הם עוזבים, לא שאדלר זה כזה גליק גדול.סגור
-
6.ראובני משרד בינוני (ל"ת)סנד 12/2018/25הגב לתגובה זו2 2סגור
-
5.חמודה... (ל"ת)אויש 12/2018/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כפיות טובה (ל"ת)מופתע 12/2018/25הגב לתגובה זו1 1סגור
-
3.חוסר נאמנות והכרת תודהעמית 12/2018/25הגב לתגובה זו3 1זוהי התמצית של עולם הפרסום . חוסר נאמנות חוסר הכרת תודה ולא רואים בעיניים . אין חברויות אמיתיות בתחום הזה הכל אינטרסים . תתעוררו אנשים .סגור
-
זו הדוגמא שלך לחוסר נאמנות?ערן 12/2018/25הגב לתגובה זו3 0קסטרו היו נאמנים לראובני שלושים שנה. לגיטימי אחרי שלושים שנה לרענן את השורות. זו דווקא דוגמא לנאמנות ארוכת שנים שכל כך לא אופיינית לעולם הפרסום הישראליסגור
-
2.מור פסו חושבת שהשמש זורחת לה מהתחת בדיוק כמו לבעלה שחידניאל 12/2018/25הגב לתגובה זו15 4בלה לה לנד!סגור
-
1.איכסאיכס 12/2018/25הגב לתגובה זו1 0איכססגור