24/7

בארצות הברית חוששים: איפה יהיה 'אסון התאומים' הבא?

21 שנה לאחר הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, נמשך אותו ליקוי במטוס שנתן למחבלים להסתער על תא הטייס של ארבעה מטוסי סילון, לרצוח את הטייסים ולהפוך את המטוסים לנשק להשמדה המונית

מערכת ice | 
טיסות-אילוסטרציה (צילום unsplash)
מטוסים מסחריים עדיין לא נדרשים להתקין מחסום נוסף שמומחים מסכימים שיסייע להרחיק טרוריסטים, חוטפים ותוקפים אחרים מתאי הטייס.
"האיום והפגיעות נותרו בכך שנוכל לחזור על ה-11 בספטמבר היום", אמרה אלן סרצ'יני, אלמנתו של סרן ויקטור סרצ'יני, טייס של טיסת יונייטד 175 שנגזר עליה גורל. הוא היה בן 51, אב לשתי בנות.
 
החוטפים שנשלחו על ידי מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, הפילו ארבעה מטוסים ב-11 בספטמבר, שניים התרסקו במרכז הסחר העולמי, אחד לתוך הפנטגון ואחד על שדה בשנקסוויל, פרופ', לאחר שנוסעים אמיצים נלחמו כדי להשתלט לפניו. יכול להגיע לבית הלבן או לקפיטול האמריקאי.
המחבלים הכינו שיעורי בית.
"הזמן הטוב ביותר להסתער על תא הטייס יהיה בערך 10 עד 15 דקות לאחר ההמראה, כאשר דלתות תא הטייס נפתחות בדרך כלל בפעם הראשונה", מצאה ועדת 9/11.
מלבד סכינים שהם השתמשו להרוג, מנהיג ה-11 בספטמבר, מוחמד עטא, "לא האמין שהם יצטרכו נשק אחר. הוא היה בטוח שדלתות תא הטייס ייפתחו ולא שקל לשבור אותן", נכתב בדו"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה