טלוויזיה

נתניהו ספד לגזען אנטישמי והומופוב? "ידיד שאין שני לו"

בשבוע שעבר הלך לעולמו המטיף האוונגליסטי פט רוברטסון, שנודע בהתבטאויות שנויות במחלוקת כלפי יהודים, נשים, להט"בים ושחורים, וקבע כי רה"מ לשעבר שרון חלה "כי רצה לחלק את ארץ הקודש". לרה"מ נתניהו זה לא הפריע לספוד לו: "ידיד גדול של ישראל שאין שני לו, נפגשנו רבות" 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ ALEX KOLOMOISKY/POOL)
בשבוע שעבר הלך לעולמו בארה"ב המטיף האוונגליסטי פט רוברטסון בגיל 93. ראש הממשלה נתניהו ספד לו ואמר שהיה "ידיד גדול של ישראל שאין שני לו", והזכיר את פגישותיהם הרבות והחברות האיתנה.
אלא שרוברטסון זכור כמי שבשנת 2006, לאחר מחלתו של רה"מ אריאל שרון, אמר כי "אלוהים העניש את שרון, מפני שיזם את חלוקת ארץ ישראל'", והוסיף כי "גם רציחתו של רה"מ יצחק רבין ב-1995 היתה אותו הדבר".

בתוכנית "מהצד השני" של גיא זוהר בכאן 11 סיפרה עמנואל אלבז-פלפס כיצד ספדו את רוברטסון לא רק נתניהו אלא גם השגריר לשעבר מייקל אורן ופלר נחום סגנית ראש עיריית ירושלים.
אלא שב"כאן" הביאו ציטוטים שנויים במחלוקת של "הידיד", כגון הפצת סטריאוטיפים כי היהודים "עשירים", ו"מלטשים יהלומים". בספרו "הסדר העולמי החדש" הפיץ תאוריות קונספירציה על בנקאים אירופאים ולצידם דיבר על אנשי העולם הפיננסי יהודים כמו משפחת רוטשילד.
 
עוד התבטאות בעייתית היתה לגבי הקהילה הגאה: "הדבר הבלתי ייאמן לגבי הומואים שהם מוכנים להרוס חיים ולהרוס את כל מרקם החברה כל עוד הם והדרך המוזרה שלהם לעשות סקס זוכים ללגיטימציה".
רוברטסון גם הזהיר מפני ביקור בקניה כי "לאנשים שם יש איידס והמגבות יכולות להיות עם איידס". לגבי נשים אמר: "אני לא חושב שאנחנו סלחנים כלפי הכאת אישה, בימים אלה, אבל צריך לעשות משהו כדי שהיא..."
ועוד מציטוטיו לגבי אסונות הטבע באמריקה: "בכל פעם שארה"ב מפעילה איזה סוג של לחץ על ישראל כדי שתחלק את שטחה, קורה פה בארה"ב אסון טבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה