טלוויזיה

צביקה הדר נגד סלקום ופרטנר? משיק שירות טלוויזיה חדש

מגיש הטלוויזיה חבר למייסדי AM:PM – האחים גל ורן בלינקס, ומייסדי Wix אבישי אברהמי וניר זוהר, לצד ורה ווקס-מנחל וגיא אדרי, ומשיק את click.tv, שירות שיתחרה בהוט, יס, סלקום טיוי ופרטנר טיוי עם תג מחיר בלתי מנוצח: חינם

יאיר מור |  3
צפייה בטלוויזיה (צילום vecteezy)
כמה אתם משלמים בכל חודש על מנוי לשירות טלוויזיה? 59 שקל על סטינג טיוי? 69 שקל על פרטנר? 99 על סלקום טיוי? סכום תלת-ספרתי על יס או הוט? אם יש לכם טלוויזיה חכמה, אתם יכולים להתחיל לשקול לבטל את המנוי או המנויים ולעבור לשירות חינמי לחלוטין – בשיטה המוכרת של הטלוויזיה המסחרית.
Click.tv הוא מיזם טלוויזיה ישראלי חדש שמבוסס על רעיון בשם FAST – ראשי תיבות של Free, Ad-supported Streaming TV ("טלוויזיה חינמית נתמכת פרסומות"). מדובר בסוג של שירותי טלוויזיה אינטרנטיים שבמקום לגבות מהמשתמשים דמי מנוי, עושים מה שעושות כל חברות הטלוויזיה המסחרית ואתרי האינטרנט – מוכרים פרסומות לחברות, כאשר לכל משתמש מוצגות פרסומות מותאמות עבורו.
השירות מציע, בתור התחלה, את תכני תאגיד השידור הישראלי – בין אם זה ערוץ כאן 11 בשידור חי או כל תכני ה-VOD – לצד כ-50 ערוצים מהעולם, ובקרוב צפויים להתווסף אליו קשת 12, רשת 13 וכמאה ערוצים בינלאומיים נוספים. מעבר לגישה לערוצי טלוויזיה רגילים, במהלך השנה האחרונה עבדה החברה על יצירת מאגר תכני VOD משלה, וצילמה מאות שעות של תוכן מקורי הכולל תעודה ו"וודקאסטים" (כלומר פודקאסטים מצולמים).
מי שעומדים מאחורי השירות הם שורת יזמים ישראלים: אבישי אברהמי וניר זוהר מחברת Wix; מייסדי AM:PM, האחים גל ורן בלינקס; מגיש הטלוויזיה צביקה הדר; ומנהלי חברת אקזיט אלקטרוניקס, יבואנית הטלוויזיות של חברת הייסנס בישראל, ורה ווקס-מנחל וגיא אדרי (שגם ייסד עם האחים בלינקס את AM:PM).
"נוצר כאן עיוות שוק, כאשר במרבית הזמן הצופים צורכים ערוצים חינמיים, (אך) הם משלמים המון כסף כדי לצפות בהם", אמר אדרי. "בכל העולם הצרכנים 'חותכים את הכבל' לשירותי הכבלים, הלוויין ושירותי המנוי בתשלום ועוברים לצפות באותם ערוצים, בלי לשלם שקל. אנחנו בנינו ויצרנו פלטפורמה חכמה ונגישה, שבכל מדינה בה נהיה תקבל את השידורים המקומיים, תוכן מקורי מותאם לקהל ועשרות ערוצים".
"ההצדקה שלנו נובעת מהיכולת לספק תוכן מגוון ככל שהצופים ירצו זאת", מוסיפה ווקס-מנחל. "אנחנו גמישים יותר, עם יכולות שאין לתאגידים. צופים הורגלו לשלם גם בשביל לראות ערוצי שידור בסיסיים – וזה פשוט לא נכון. Click.tv לא תגבה כסף מהצופים, כי אנחנו בכוונה מעמידים בפני מפרסמים אפשרויות נוחות מאד לפרסם, כי אנחנו בטוחים בשירות שלנו ובכמות האדירה של צופים שנגיע אליהם".
השירות זמין כבר היום על טלוויזיות המריצות את מערכת ההפעלה Vidaa 4 ומעלה – כ-100,000 מסכים של הייסנס וטושיבה שנמכרו בישראל בשנים האחרונות. בחודשים הקרובים הוא צפוי להגיע גם למסכים חכמים אחרים הזמינים בשוק הישראלי, כך שרובם המוחלט של משקי הבית יוכל להתחבר לשירות.
בעולם קיימים כבר אינספור שירותים כאלה, כגון Roku, Pluto, Peacock של NBC, Tubi, Freevee (לשעבר IMDB TV) של אמזון, Xumo ועוד. גם לשירותים גדולים שכן גובים דמי מנוי, כמו HBO והולו, יש תוכניות ייעודיות הממומנות על ידי פרסומות, וכעת גם נטפליקס עובדת על מנויים מוזלים או חינמיים על בסיס פרסומות, כך שמדובר במגמה עולמית. לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, שעות הצפייה בשירותים אלו הכפילו את עצמן ב-2021, השירותים הללו הגיעו לשיעור חדירה של 15% בעולם ו-53% מהמנויים אומרים שהם צופים בקביעות בערוצים המציגים פרסומות בשיטה זו. השנה צפויות ההכנסות מפרסומות בשירותים כאלה להגיע לכ-19 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה פירוש אחר
    תגובה ל-1 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 17
    FREETV - לשחרר את הטלוויזיה או לחילופין טלוויזיה חופשית כמה שהטיפשות חוגגת
    סגור
  • זו הטעייה צרכנית נטו
    תגובה ל 2 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    22 0
    הטלוייזיה שוחררה כבר ב 2013 עם סלקום ופרטנר TV (אפליקציות צפייה על גבי רשת האינטרנט). סטינג טיוי של yes, איתנו כבר 5 שנים לפחות. ב2012 הגיעה נטלפיקס ופטרה אותנו מתלות בערוצי התכניות הממומנות עם מקבצי 10 דקות פרסומות והרייטינג בצפייה בזמן אמת ירד משמעותית. הוט/ יס עברו לאפליקציות ב 3 שנים האחרונות. אז קשת שחחרו את הטלוויזיה? שטויות. רק לקחו רעיון מלפני 10 לפתח אפליקציה כמו כל חברת תוכן אחרת (וכבר יש להם את מאקו טיוי ו 12+), ובחרו לו שם שיווקי כדי להטעות והכל באישור הרשות השנייה. את הרעיון של השם המהפכני הזה שמעתי מהמנכ"ל נדבורני שהתראיין לרדיו וכבר אז זה היה נשמע רע. והכי חשוב - לפני שמכריזים על "טיפשות שחוגגת" תחשוב פעמיים - הציבור לא טיפש אתם רק חושבים/ מציגים אותו ככזה.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    חינם זה חינם 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זהו באמת שירותי חינמי אמיתי ולא מיזם כמו free TV של קשת ו RGE שרותים להטמיע בלקסיקון שfree יעלה 40 ש"ח לערוצי הבסיס. נקווה שהם ( rge cash-et) יקברו את המיזם עם השם הדבילי והמטעה שהם בחרו.
    סגור