טלוויזיה

מהדורות החדשות ספגו מכה מהרשות השנייה: "סיכנו חיי אדם"

לאחר ישיבה בהולה, ברשות הוציאו גינוי לאופן סיקור הפיגוע בת"א אמש על ידי חדשות 12 וחדשות 13: "מדובר בפעולות שעלולות לפגוע בפעולות גורמי הביטחון לניטרול הסכנה המיידית לחיי אדם ואף לסכנם בעתיד, סיקור שנראה כי היה בו כדי להקשות, לשבש ואף לסכן את פעילות כוחות הביטחון"
מערכת ice |  2
פיגוע ירי תל אביב (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
מועצת הרשות השנייה התכנסה היום (שישי) לישיבה דחופה לאור הסיקור התקשורתי החריג ומה שהוגדר על ידה כ'פוגעני' במהלך הפיגוע אמש בלב תל אביב בו נרצחו שני אדם, אך המהדורות של חדשות 12 וחדשות 13 חשפו את פניהם של לוחמים ביחידות מיוחדות. 
מהרשות השנייה נמסר: "סיקור שנראה כי היה בו כדי להקשות, לשבש ואף לסכן את פעילות כוחות הביטחון וחשף לכאורה מידע בטחוני רגיש העלול לסכן את ביטחונם של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. עד כה הגיעו לרשות השנייה במהלך הלילה והבוקר אלפי תלונות של אזרחים שמחו על אופן הסיקור הטלוויזיוני במהלך הפיגוע הלילה. המועצה קיבלה את בקשת השר לבחינת הנושא".

עוד הוסיפו: "במהלך הישיבה הדגישו חברי המועצה כי הסיקור הטלוויזיוני אתמול במהלך הפיגוע חצה קווים אדומים תוך חשש ממשי לשיבוש ולפגיעה בפעילות גורמי הביטחון, כולל חשיפות מידעים ותדרוכים מבצעיים בזמן אמת וזהויות של יחידות ולוחמים. מדובר בפעולות שעלולות לפגוע בפעולות גורמי הביטחון לניטרול הסכנה המיידית לחיי אדם ואף לסכנם בעתיד". 
בהמשך נכתב: "המועצה מורה להנהלת הרשות לבצע בדיקה מעמיקה של אופן התנהלות הערוצים מול הכללים המחייבים אותם, וכן להביא המלצות למועצה בדבר הצורך בעדכון הכללים על מנת למנוע פגיעה בביטחון הציבור ובכוחות הביטחון בעתיד". 
לסיום הרשות מסרה: "זכות הציבור לדעת היא ערך עליון, אך היא אינה גוברת על זכותם של אנשי כוחות הביטחון לבצע את פעולתם בבטחה ובמקצועיות. בכל מקום בו חיי אדם מוטלים על הכף יש לנהוג במשנה זהירות ובאחריות״, אמר יו"ר מועצת הרשות השניה עדן בר טל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עדי ראייה
    חני 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף כל המוזכר למעלה, צריך גם להפסיק לראיין "עדי ראייה" גם הם מוסרים בגלל הלחץ עדויות שונות.
    סגור
  • 1.
    זה עבירה על החוק צריך תלונה במשטרה
    אלוהי המוסר 1987 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להגיש תלונה במשטרה על הפרעה לאיש ציבור במילוי תפקידו ולא רק נזיפת נו נו נו
    סגור