טלוויזיה

נטפליקס מסתבכת? הסירה תכנים פלסטיניים מסיתים וכעת מגיע החרם

רבים קראו להחרים את שירות הסטרימינג והאשימו את החברה ב"רצח תרבותי" של התוכן הפלסטיני, נטפליקס הבהירה למגזין Variety כי מדובר בפקיעת רישיון שנרכש לשלוש שנים, והדגישה את מחויבותה להמשיך ולהשקיע במגוון רחב של תכנים מרחבי העולם
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נטפליקס נקלעה למחלוקת ציבורית סוערת לאחר שהודיעה על הסרתם של תשעה-עשר סרטים מקטגוריית "סיפורים פלסטינים" (Palestinian Stories), שהושקה באוקטובר 2021. ההחלטה עוררה גל מחאה ברשתות החברתיות, כאשר רבים קראו להחרים את שירות הסטרימינג והאשימו את החברה ב"רצח תרבותי" של התוכן הפלסטיני.
בתגובה לסערה, נטפליקס הבהירה למגזין Variety כי מדובר בפקיעת רישיון שנרכש לשלוש שנים, והדגישה את מחויבותה להמשיך ולהשקיע במגוון רחב של תכנים מרחבי העולם. עם זאת, ההסבר לא הצליח להרגיע את המבקרים, שראו בהחלטה חלק ממגמה רחבה יותר של השתקת הנרטיב הפלסטיני בתקשורת המיינסטרים.

ארגון זכויות האדם Freedom Forward הוביל את המחאה בפרסום מכתב נוקב, שבו הביע דאגה עמוקה מההחלטה להסיר את הסרטים, במיוחד על רקע המלחמה בעזה. הארגון טען כי נטפליקס לא סיפקה הסבר מספק למהלך, למרות מחאתם של אלפי משתמשים ברשתות החברתיות.
הקטגוריה, שכללה במקור 32 סרטים עלילתיים ותיעודיים, הציגה יצירות מובילות מהקולנוע הפלסטיני, ביניהן "גן עדן עכשיו" של האני אבו אסעד, "ג'ירפאדה" של רני מסלאחה, ו"התערבות אלוהית" של אליה סולימאן. בעת השקתה, היוותה הקטגוריה פריצת דרך משמעותית עבור היוצרים הפלסטינים ואפשרה להם להציג את סיפוריהם לקהל עולמי.
המשבר הנוכחי מדגיש את המתח העדין שבין שיקולים מסחריים לבין אחריות תרבותית של פלטפורמות תוכן גלובליות. בעוד שנטפליקס מצדיקה את החלטתה בתום תקופת הרישיון, המחאה הציבורית מעלה שאלות רחבות יותר על תפקידן של חברות מדיה בשימור ובהנגשת נרטיבים תרבותיים מגוונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה