תרבות ופנאי

מסתבכת: נטפליקס ידעה שהסדרה בדיונית והציגה אותה כסיפור אמיתי

"אייל קטן", הלהיט המטורף של נטפליקס - וזה שהפך אהוד מאוד גם בקרב ישראלים - מקבל תפנית לרעה. בעוד ששירות הסטרימינג טען שעלילת הסדרה מבוססת על סיפור אמיתי, שופט אמריקאי קבע כעת כי הדבר רחוק מהמציאות. האם "מרתה הסטוקרית" תרוויח 170 מיליון דולר מההטעיה?  

מערכת ice |  1
אייל קטן (צילום נטפליקס)
אייל קטן Baby Reindeer)) המיני סדרה המבריקה של נטפליקס, עוקבת אחר קומיקאי כושל שעושה מעשה טוב למען אישה פגיעה בשם מרתה, שבתגובה מפתחת כלפיו אובססיה חולנית המאיימת להרוס לשניהם את החיים.
פיונה הארווי, אישה בריטית שטענה שהיא הייתה ההשראה לדמותה של מרתה, הסטוקרית בסדרה, תבעה את שירותי הסטרימינג ביוני האחרון ודרשה פיצוי של 170 מיליון דולר.
חלק מטענותיה של הארווי היו כי המיני סדרה, שנוצרה ונכתבה ע"י ריצ'רד גאד, טוענת בפרק הפתיחה שלה כי עלילתה מבוססת על "סיפור אמיתי" ומציגה את "מרתה" כאישה הזויה, אלימה ומתעללת.
לאחר הופעת הבכורה של התוכנית, הארווי כאמור הגישה תביעת לשון הרע נגד ענקית הסטרימינג, וכינתה את הקו "סיפור אמיתי" "השקר הגדול ביותר בתולדות הטלוויזיה".
בהתפתחות של הרגע האחרון, השופט  גארי קלאוזנר מקליפורניה, קובע כעת שההגדרה של הסיפור כ"אמיתי" לא הייתה מדויקת ושההתנהגות של מרתה בתוכנית גרועה משמעותית ממה שהארווי מואשמת בו בחיים האמיתיים.
"יש הבדל גדול בין מעקב לבין הרשעה במעקב בבית משפט. כמו כן, ישנם הבדלים גדולים בין נגיעה לא הולמת לתקיפה מינית, כמו גם בין דחיפה וניקור עיניים של אחר. בעוד שמעשיה לכאורה של התובעת ראויים לגינוי, הצהרות הנתבעים הן בדרגה גרועה יותר ועשויות לייצר אפקט שונה במוחו של הצופה", כתב השופט בפסק דינו.
על פי דיווחים, ליוצר גאד הייתה הסתייגות מהכללת השורה "זה סיפור אמיתי" בסדרה, אך היא נכללה לבקשתה של נטפליקס. השופט קלאוזנר ציין זאת בפסיקתו וטען שהדבר יכול להצביע על "זדון ממשי" - כלומר, שנטפליקס ידעה שהתוכנית בדיונית, אך במודע בחרה לייצג אותה אחרת.
יש לציין ש"אייל קטן" הוכיח את עצמו כלהיט גלובלי, הפך לתוכנית הכי נצפית של נטפליקס בעולם, תוך שבועיים, וגם זכה בסדרה המוגבלת הטובה ביותר בטקס האמי האחרון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יודע לא התלהבתי ,לפעמים מעיפת
    מתושלח 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים משעממת...
    סגור