טלוויזיה

ערוצי הטלוויזיה ישדרו ביום כיפור? שינוי תוכניות בצל המתיחות הביטחונית

ביום כיפור הקרוב, כשמדינת ישראל נמצאת בשיא מבחינת המתיחות הביטחונית, ערוצי החדשות נערכים לשידורים אפשריים. תאגיד השידור ישמור על קדושת היום, בעוד ערוצים אחרים יהיו בכוננות מוגברת. כיצד ישפיע המצב על ההחלטות בשידור?
מערכת ice | 
ערוצי טלוויזיה – אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עם בוא יום הכיפורים ותחושת המתיחות הגוברת, עולה השאלה האם ערוצי החדשות יתפרצו לשידור בעת חירום, לראשונה בהיסטוריה הישראלית בימי מלחמה. בעקבות המצב הביטחוני וההיערכות לכניסה קרקעית, התקשורת נערכת לשמור על סדר היום הציבורי תוך הקפדה על קדושת היום.  ערוצים אלו משקפים את האיזון בין שמירה על המסורת לבין הצורך במענה מהיר למצב הביטחוני.
תאגיד השידור כאן 11 ציין כי: "כבכול שנה, תאגיד השידור הישראלי ישמור על קדושת יום הכיפורים. בתאום עם פיקוד העורף נשדר במהלך הצום ברדיו ובטלוויזיה גל שקט שיאפשר קבלת התרעות על אזעקות. פריצה לשידור תבוצע רק במקרה חריג ביותר ובאישור סמנכ"ל החדשות ומנכ"ל התאגיד".
מנגד, ערוץ 12 הודיע כי: "חברת החדשות בכוננות מוגברת לכל אורך ימי החג". מחדשות 13 נמסר: "גם במהלך יום הכיפורים חדשות 13 יהיו בכוננות חמה סביב השעון לטובת עדכוני חדשות שוטפים במידה ויהיו. ההחלטה לעלייה לשידור תהיה בהתאם למצב ולאירועים". 
מערוץ 14 נמסר: "בהוראת הרבנים הראשיים לישראל פתיחת הערוץ בשבת אינה מהווה פיקוח נפש. חלילה לנו להתחרט על שמירת השבת. החל מהשבת הראשונה שאחרי ה-7.10, בהוראת הרבנות הראשית, הערוץ משדר גל שקט מדי שבת בשיתוף עם פיקוד העורף". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה