תקשורת ומדיה

בלגן בתאגיד השידור הישראלי: העובדים מאיימים לפתוח בסכסוך עבודה

ועד עובדי תאגיד השידור הישראלי בוחן הכרזת סכסוך עבודה, לאור התנהלות ההנהלה בטיפול בפריצה למחשבים של עובדים בחטיבת ההנדסה: "נעשה כל שביכולתנו לשמור על פרטיותם של העובדים ולא נאפשר יחס לא ראוי לעובדים בכלל ובפרט לעובדים שנפגעו כתוצאה מעבודתם בתאגיד". מהתאגיד נמסר: "שומרים על פרטיות העוברים, הוגשה תלונה למשטרה אשר נסגרה ואנו קוראים לחקירת האירוע לעומק כדי שתובהר האמת"
מערכת ice | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
ועד עובדי תאגיד השידור הישראלי בוחן הכרזת סכסוך עבודה, זאת לאור התנהלות ההנהלה בטיפול בפריצה למחשבים של עובדים בחטיבת ההנדסה, שהתרחשה לפני חודש. כך נודע היום (רביעי).
ביום חמישי האחרון הודיע מנכ"ל תאגיד השידור, גולן יוכפז, כי המשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה בשל היעדר תשתית פלילית, וכי בדיקה על ידי חברה ששכרה ההנהלה לא מצאה ראיות לפריצה או הונאה.
ועד עובדי התאגיד פנו ליוכפז בבקשה לקבל הבהרות כיצד נקבע כי לא הייתה חדירה למחשבים, כאשר יש ראיות מוצקות לכך, אך לא קיבל לכך מענה. במקביל, עובדי החטיבה שפרטיותם נפגעה, והם הנפגעים העיקריים מהמקרה הזה, זוכים ליחס לא ראוי מצד ההנהלה, שעולה עד כדי התנכלות ואף איומים בסיום העסקה. בנוסף, בזמן שהתלונה נבחנה במשטרה, מנהלת האגף זומנה לשימוע לפני פיטורין. 
ועד עובדי התאגיד והארגונים היציגים הגישו ערר לפתיחת התיק מחדש, בין היתר בטענות כי לא מוצו כל כיווני החקירה, לרבות היקף הפגיעה בפרטיות העובדים, ובעיקר כי לא נגבו כלל עדויות מקורבנות העבירה חרף העובדה כי המשטרה עדכנה אותם כי בכוונתה לעשות זאת. ביום ראשון  בשעה 21:00 תתקיים אסיפת עובדים בזום בנושא.
מועד עובדי תאגיד השידור נמסר כי: "אנו עומדים על עיגון הבטחת סביבת עבודה בטוחה לעובדים נוכח השלכות הפגיעה בפרטיות על תנאי העבודה של העובדים. ככל שלא נקבל מענה לשאלותינו, שיניח את הדעת ויהיה בכך כדי להבטיח הגנה על העובדים ולספק סביבת עבודה בטוחה וראויה, אנו שוקלים להכריז על סכסוך עבודה. נעשה  כל שביכולתנו לשמור על פרטיותם של העובדים ולא נאפשר יחס לא ראוי לעובדים בכלל ובפרט לעובדים שנפגעו כתוצאה מעבודתם בתאגיד".
תגובת תאגיד השידור הציבורי: "הנהלת תאגיד השידור הישראלי שומרת ותשמור מכל משמר על פרטיות מנהליה ועובדיה. התאגיד הגיש תלונה למשטרה אשר נסגרה ואנו קוראים גם כאן  לחקור את היארוע לעומק, כדי שתובהר האמת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה