תיירות

הפטור מוויזה לישראלים בסכנה? ארה"ב באזהרה חריגה

ממשל ביידן הזהיר את ישראל כי היא מסכנת את מתווה הפטור מוויזה שהוחל מספר ימים לפני תחילת המלחמה, זאת מאחר והוטל סגר על השטחים, כך שפלסטינים בעלי אזרחות אמריקאית לא יכולים לצאת משטחי הגדה
מערכת ice |  3
ויזה לארה"ב (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ברק רביד מדווח בוואלה על כך שממשל ביידן הזהיר את ישראל כי היא מפרה את הסכם הפטור מוויזה שניתן לפני מתקפת הטרור של חמאס ב-7.10, כאשר היא מונעת מפלסטינים עם אזרחות אמריקאית לצאת משטחי הגדה. המשך הסגרים על שטחי יהודה ושומרון עלול להפעיל סעיף בהסכם לפיו אם ישראל לא מקיימת את יתרון ההדדיות, ניתן להשעות את הסכם הפטור מוויזות.
כזכר, בעקבות מתקפת הטרור של חמאס החליטה ארצות הברית להקדים בחודש את הפטור מוויזה לישראלים שהיה אמור להיכנס לתוקף רק בסוף החודש הנוכחי. בכך ראו בכירים בישראל צעד סולידרי עם תושבי המדינה וככזה שעשוי להקל על מעבר ישראלים שנפגעו מהמלחמה לטוס לארצות הברית. 

לאחר מתקפת הטרור של חמאס, הכריזה ישראל על סגירתם של מעברי הגבול עם הגדה המערבית ובעצם הטילה סגר על יהודה ושומרון מסיבות ביטחוניות מה שביטל את מעברם של 100 אלף פועלים פלסטינים לשטחי ישראל מדי יום.
בכירים מישראל נפגשו עם עמיתיהם מארצות הברית שהביעו דאגה מהצעדים שנוקטת הממשלה בנושא הסכם הפטור מוויזה. במשרד החוץ האמריני סירבו להתייחס לכתבה, כשבשורה התחתונה אם העניין לא ייפטר תוך מספר שבועות, עשויה ארצות הברית להחזיר את הצורך בויזה לישראלים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בעזרת השם. ההסכם הוא אסון (ל"ת)
    ניר בן גביר 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ממשל ביידן ואתם האמנתם לנוכל המושחת??
    יייייייששששששש 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד לממשל ביידן ממשלת הזדון תוביל את מדינת ישראל לאבדון!! מה אתם תמימים? חותמים עם חבורת עלובי נפש?
    סגור
  • מח אין לך הא? (ל"ת)
    שמיר 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור