תיירות

מוכנים לוותר על כרטיס הטיסה? זה הפיצוי שמגיע לכם

בעוד בעולם נושא ההורדה מהמטוס וקבלת הפיצוי הוא הליך ידוע, בישראל, הפיצוי מתנהל על פי חוק שירותי תעופה, "חוק טיבי", שלפיו גובה הפיצוי מחושב לפי משך הטיסה, העיכוב והמציאה של כרטיס טיסה חלופי. ומה קורה אם הורדתם ללא הסכמתכם?
מערכת ice | 
התרסקות מטוס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מכירים את השאלה: "מי מוכן לוותר על המקום שלו בטיסה?", אם כן, אתם יודעים שמגיע לכם כרטיס טיסה חלופי ואפילו פיצוי כספי באלפי שקלים או שדרוג במחלקה בטיסה הבאה ואם לא, יכול להיות שאתם לא יודעים שכל זה בכלל מגיע לכם.
על פי שמעון יעיש, כתב התעופה של ישראל היום, מקרים של אובר בוקינג הם שכיחים מאוד, כאשר חברות תעופה מוכרות יותר כרטיסים מאשר המקומות בטיסה כדי לא לצאת ריקים, אך אם מגיעים כל הנוסעים בזמן ורוצים לעלות, הם צריכים לדלל את הכמות ומציעים למי שיורד לא מעט הטבות.

בעוד בעולם נושא ההורדה מהמטוס וקבלת הפיצוי הוא הליך ידוע, בישראל, הפיצוי מתנהל על פי חוק שירותי תעופה, "חוק טיבי", שלפיו גובה הפיצוי מחושב לפי משך הטיסה, העיכוב והמציאה של כרטיס טיסה חלופי.
אבל מה קורה אם אף אחד לא מתנדב? כאן זה נהיה מעיין. במקרה כזה חברת התעופה יכולה להחליט שרירותית מי יירד, אפילו בניגוד לרצונם ואפילו החוק עומד לצד חברות התעופה. הנוסעים אמנם זכאים לקבל פיצוי וכן כרטיס טיסה חלופי. מדובר במקרים שקורים ברחבי העולם לא מעט, אם זה קרה לכם כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה