תיירות

חופשה בסיני? זו הסיבה שהמחירים עלולים להתייקר בעשרות אחוזים

האינפלציה במצרים הואצה בקצב הכי גבוה מאז 2018 והצרכנים במדינה יכולים לצפות להפוגה מועטה מעלויות גבוהות יותר לאחר שבועות של ירידות הלירה. וכמובן, איך נושפע אנחנו השכנים בישראל?
מערכת ice | 
סיני (צילום יוהנה גרון פלאש 90)
האינפלציה בחלקים העירוניים של מצרים הואצה בקצב המהיר ביותר מזה כמעט ארבע שנים, סימן נוסף לכך שהצרכנים במדינה הערבית המאוכלסת ביותר יכולים לצפות להפוגה מועטה מעלויות גבוהות יותר לאחר שבועות של ירידות הלירה.
המחירים לצרכן, כן, גם לתייר הישראלי, טיפסו ב-15% בשנה בספטמבר, בהשוואה ל-14.6% בחודש הקודם, כך מסרה ביום שני סוכנות הסטטיסטיקה הממשלתית CAPMAS. ההשפעה הסטטיסטית של בסיס גבוה שנה קודם לכן סייעה לקזז חלק מהעלייה החודשית באינפלציה, שעדיין הגיעה ל-1.6%, לעומת 0.9% באוגוסט. עלויות המזון והמשקאות, המהווים את המרכיב הגדול ביותר בסל האינפלציה, זינקו ב-21.7%.

אינפלציה עיקשת גבוהה עומדת בפני סיכונים נוספים כתוצאה מהחלשת המטבע המקומי, שהוסיפה לזעזועים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, העלתה את עלויות הסחורות. ממשלת מצרים אותתה שהיא מקבלת שער חליפין רופף יותר בזמן שהיא מנהלת משא ומתן על עסקה עם קרן המטבע הבינלאומית.
אינפלציית הליבה השנתית, מדד המשמש את הבנק המרכזי המוציא פריטים תנודתיים, זינקה ל-18% בספטמבר לעומת 16.7% בחודש הקודם. זה הגבוה ביותר מאז דצמבר 2017, לפי חישובי בלומברג. חודשים של עליות מחירים מואצות הפכו את שיעורי הריבית של מצרים לשליליים כשהם מתואמים לאינפלציה, ומחריפים את פנייתה של המדינה למשקיעים זרים באגרות חוב ושטרות מקומיים. המדינה ראתה 22 מיליארד דולר זרמים זרים משוק החוב המקומי שלה מאז מרץ.
הבנק המרכזי הותיר בחודש שעבר את הריבית ללא שינוי, אך הגדיל את כמות הכסף שהמלווים המסחריים חייבים להפריש כחלק מהעתודות החובה שלהם. אגב, מה זה אומר לתייר הישראלי? כנראה שבחופשה הקרובה שלכם גם אתם עלולים לשלם עשרות אחוזים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה