תיירות

מדינות אירופה יאסרו על כניסת תיירים רוסים

המדינות פולין, אסטוניה, לטביה וליטא מסרו הצהרה משותפת ובה הכריזו כי הן שוקלות לאסור כניסת תיירים רוסים לשטחן - גם אם אלו מחזיקים בויזה לשאר מדינות האיחוד
מערכת ice |  1
האיחוד האירופי (צילום iStock)
נציגי המדינות החברות באיחוד האירופי וגובלות ברוסיה - פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה מסרו הצהרה משותפת היום (רביעי) לפיה הן מברכות על ההחלטה להשהות את הסכם הויזות עם רוסיה מ-2007, מהלך אשר צפוי לייקר את תהליך בקשת הויזה לאזרחים רוסים ולהאריך אותו. "צעד ראשון הכרחי" נכתב בהצהרה.
עם זאת, המדינות הודיעו כי אין די במהלך זה ומזהירות שאם האיחוד האירופי לא יגביל באופן דרסטי את זרם התיירים הרוסים בתחומיו, הן ימנעו כניסת תיירים רוסים לשטחן - גם אם אלו מחזיקים בויזה לשטח האיחוד האירופי שניתנה להם על ידי מדינה האחרת. המדינות החברות ב"אמנת שנגן" של האיחוד האירופי מאפשרות מעבר חופשי של אזרחים ותיירים ביניהן, כל עוד יש להם ויזה שנופקה על ידי אחת המדינות החברות. ההכרזה היום מהווה צמצום רציני של חופש התנועה באיחוד.
 
"התזמון קריטי ואובדן הזמן משולם בדם האוקראינים" אמר שר החוץ האסטוני בהקשר זה וקרא לאיסור כולל על כניסת אזרחים רוסים, למעט מקרים הומניטריים ומתנגדי משטר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעולה גם בישראל צריך לאסור כניסתם (ל"ת)
    שי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור