תיירות
הקנס ההיסטורי חושף: המחיר הכבד של איחורים כרוניים בטיסות
ג’ט בלו נקנסה ב-2 מיליון דולר על איחורים חוזרים בארבעה קווים פנימיים בארה”ב. החברה תפצה נוסעים באמצעות שוברים ותשפר את התפעול, אך מאשימה גם את מערכת הפיקוח האווירי במצב שנוצר
חברת התעופה ג’ט בלו ספגה קנס בגובה שני מיליון דולר ממשרד התחבורה האמריקאי, בעקבות איחורים חוזרים ונשנים בארבעה קווי טיסה פנימיים בארצות הברית. מדובר בפעם הראשונה שבה משרד התחבורה מטיל קנס על חברת תעופה בשל בעיות עקביות בלוח הזמנים.
מתוך סכום הקנס, מיליון דולר ישולמו כקנס למדינה, בעוד היתרה תשמש לפיצוי נוסעים שנפגעו בעבר או שייפגעו בעתיד מאיחורים וביטולי טיסות. כחלק מההסדר, ג’ט בלו התחייבה להעניק לנוסעים שוברי פיצוי בשווי של 75 דולר על ביטולי טיסות או עיכובים ממושכים מעל שלוש שעות במהלך השנה הקרובה.
שר התחבורה האמריקאי, פיט בוטיג’ג’, הדגיש את חשיבות המהלך ואמר: “אנו מצפים שחברות התעופה יספקו לוחות זמנים שמותאמים למציאות”. לפי משרד התחבורה, קו מוגדר כ”כרוני בעיכובים” אם לפחות מחצית מהטיסות בו מגיעות ליעדן באיחור של 30 דקות או יותר, כפי שקרה בקווים בין ניו יורק לראלי-דרהאם ובין ניו יורק לפורט לודרדייל.
ג’ט בלו, מצדה, מסרה כי היא פועלת לשיפור הביצועים והוציאה עשרות מיליוני דולרים לשיפור תפעולי מול מערכת הפיקוח האווירי, במיוחד בצפון-מזרח ארצות הברית. עם זאת, החברה הדגישה כי האחריות לאיחורים אינה מוטלת רק עליה, אלא גם על מערכת בקרת התעבורה האווירית בארצות הברית.
עוד ב-
לצד האתגרים, החברה הודיעה על שינויים אסטרטגיים, בהם הפסקת פעילות בקווים שאינם רווחיים. האם הצעדים הללו יחזירו את אמון הלקוחות? ימים יגידו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה