בעולם

חברת התעופה בצעד מקומם נגד ישראל: "לא ראיתי דבר כזה קודם"

צעירה ישראלית שלומדת בארצות הברית גילתה במהלך טיסה, שחברת הטיסה האמריקאית ג'ט בלו מציגה את מדינת ישראל בצורה לא נכונה ומדויקת במפה שבה הם מציגים את מסלול הטיסה
מערכת ice |  6
ישראל (צילום shutterstock)
לפי פרסום של N12, בשבוע שעבר נוסעת ישראלית הייתה טיסת פנים בין מיאמי לסן דייגו של חברת התעופה ג'ט בלו (JetBlue Airways) . הודיה קנפו, היא צעירה הלומדת בארצות הברית. במהלך הטיסה החלה שיחה עם הנוסע לידה על ישראל. היא סיפרה ל- N12 שזה קורה הרבה שהמילה ישראל יוצרת שיח עם אנשים. "תוך כדי שדיברנו רציתי להראות לו איפה ישראל ממוקמת במפה על המסכים במטוס. כשראיתי את המפה נדהמתי" היא אמרה.
קנפו החלה להזיז את המפה שנמצאת במסך המגע שמול הנוסע כדי לראות לנוסע שלידה כמה מדינת ישראל קטנה מול כמות העניין שהיא מייצרת בעולם. כשהגיע לארץ ישראל היא גילתה שכתוב "טריטוריית פלסטין" בכתב גדול משמעותית מהכתב בו כתובה המילה ישראל.
קנפו הדגישה את הנראה במפה, "בנוסף, לא מראים חלוקה של הגדה המערבית, ככה שלא נראה שלזה הם התכוונו בכיתוב 'טריטוריה פלסטינית'. לדעתי זה גם חדש כי לא זכור לי שראיתי דבר כזה בטיסות קודמות". בנוסף לכך, גם גבולות ישראל לא הוצגו בצורה מדויקת, במפה שהוצגה בטיסה רמת הגולן לא הייתה חלק מגבולותיה של מדינת ישראל.
הסטודנטים היהודים והישראלים ברחבי ארצות הברית עברו שנה קשה. הקמפוסים בהם הם לומדים הפכו לשדה קרב, הם איבדו את תחושת הביטחון שהייתה להם בסביבת הקמפוס ועם חבריהם לספסל הלימודים. קנפו אמרה, "זה ממש ממש מעצבן ומתסכל לראות את זה אחרי השנה שעברנו. אני בעוד חודש חוזרת ללימודים וכבר עכשיו אני יודעת שאני הולכת לחזור לשדה קרב".
חשוב להזכיר שזאת לא הפעם הראשונה שחברת ג'ט בלו עולה לכותרות עקב יחסה ליהודים ולישראלים. זאת לאחר שנוסע יהודי בטיסת ג'ט בלו בארצות הברית בשם פול פאוסט, שטס עם החברה ב-28 באפריל מפלורידה ללאס וגאס, התלונן על כך שהדיילת במטוס ענדה סיכה עליה כתוב "Free Palestine". בתגובה לכך, לטענתו של הנוסע החברה ביטלה לו כרטיס לטיסה עמה אמור היה לנסוע למחרת.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אל תיתפלאי זה מגמתי
    hila 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אני הייתי בדובאי כמה שהם ידידים לנו הייתי בגלובל פארק יש שם בניינים מכל העולם פלסטין מופיעה וישראל לא מופיעה ביכלל זה לא משנה אים הנינה הערבית בשלום איתנו והיחסים טובים יש להם את האמנה של האיסלם כול הערבים מחוייבים לה.
    סגור
  • 4.
    החברה,כנראה,בבעלות ערבית (ל"ת)
    ערן 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תגובה
    ריטר אברהם 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הייתה התגובה של חברת התעופה?
    סגור
  • 2.
    ??
    רפאלה 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אויי העולם לא יודע עלנו? מעניין כמה אנחנו יודעים על העולם
    סגור
  • 1.
    זה תפקידו של משרד החוץ לה ציג את המדינה שלנו (ל"ת)
    מירי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • אנחנו נציגי מדינת ישראל
    סער 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ללא קשר לשר החוץ ,כל יהודי הוא שר חוץ בכל מדינה שהוא טס .
    סגור