תיירות

זאת חברת התעופה שלא תחזור עד סוף ינואר 2025

חברות תעופה רבות עדיין שוקלות אם לחזור לישראל. חלקן כבר החלו לחזור בעוד אחרות, כמו לופטהנזה, החליטו להאריך את ביטול הטיסות שלהן עד לסוף ינואר
ענת סימן טוב | 
לופטהנזה (צילום Nati Shohat/FLASH90)
בעוד שחלק מחברות התעופה כבר החלו לחזור לפעילות, חברות נוספות ממשיכות להימנע מלשוב לישראל. בשעה זו מתקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא תיקון חוק פיצוי הטיסה, ומרבית חברות התעופה הגדולות עדיין לא שבות לפעול. אחת מהן, לופטהנזה, הודיעה כי תאריך ביטול הטיסות שלה יימשך עד סוף ינואר 2025.
החזרת חברות התעופה לישראל מעוררת לא מעט שאלות ודיונים, ובייחוד לגבי כיצד ניתן להקל על החברות ולסייע להן לשוב לפעילות. עד כה, הפסקת האש שסייעה לשיפור המצב הביטחוני אפשרה לחברות שמפעילות טיסות קצרות מאירופה לשוב לפעול, טיסות שאינן מצריכות שהות בארץ. מנגד, חברות תעופה מיעדים רחוקים יותר, שמצריכות שהות בישראל, נמנעו מלהחזיר את טיסותיהן בשל חששות מהיבטים ביטוחיים ופיצויים על ביטול טיסות.
הדיון בוועדה, שעוסקת בנושא הפיצויים וההשלכות של המצב הביטחוני, עשוי להוות את הצעד הבא להחזרת חברות תעופה ממרחקים גדולים ולפתרון בעיות הפיצויים והביטוחים, במיוחד לאור המצב הביטחוני הלא יציב. רק אתמול, למשל, נשמעה אזעקה באזור המרכז, קרוב לנמל התעופה בן-גוריון.
נכון להיום, חברות התעופה שקדמו בחזרתן לפעילות בישראל הן וויז אייר ואייר אירופה, אך חברות גדולות נוספות, כמו לופטהנזה, לא צפויות לשוב עד ינואר 2025. הדיונים הממשלתיים והצעדים המשפטיים הקרובים עשויים להיות המפתח לשינוי המצב ולהחזרת חברות נוספות לפעולה.
החזרת חברות תעופה לישראל תלויה בכמה גורמים, בהם המצב הביטחוני, היבטי הביטוח והפיצויים, וההסכמים המשפטיים בין חברות התעופה לממשלת ישראל. בעוד שכבר ישנם שחקנים ששבים לפעולה, נראה כי הדרך להחזרת יתר החברות תעבור דרך צעדים פרלמנטריים ומדיניים שיכולים לסייע בפתרון סוגיות רבות ולהחזיר את הפעילות התעופתית לשגרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה