תיירות

המדינה האהובה על הישראלים פותחת בשביתה ענק שמשבשת את התיירות

איגוד עובדי המסעדנות והמלונאות ביוון פועל לשיפור תנאי העבודה והשכר בעקבות רווחי ענף התיירות, ויוצא לשביתה רחבת היקף שתשפיע על התחבורה הימית, המלונות והשירותים במהלך הימים הקרובים
מערכת ice | 
דרכונים (צילום shutterstock)
איגוד עובדי המסעדנות והתיירות ביוון הודיע על שביתה רחבת היקף שתתרחש ב-22-23 באוקטובר. השביתה, שמטרתה להביא מחאה על תנאי העבודה במגזר, תכלול את המגזר הימי, אשר חיוני להעברת נוסעים וסחורות בין איי יוון. על פי דיווחים, במהלך השביתה לא תתקיים תנועת מעבורות, מה שעלול להשפיע על אלפי תיירים.
מלבד המגזר הימי, גם התאחדות המלונות בהרקליון שבכרתים וענפי אירוח נוספים מצטרפים לשביתה, כאשר עובדים נקראו להשתתף במחאות בנמל התעופה המקומי.
השביתה מתבצעת על רקע דרישות לשיפור תנאי העבודה, במיוחד לאור הרווחים הגבוהים שהושגו בענף התיירות השנה. אחת הדרישות המרכזיות היא שיפור שכר העובדים הזמניים, הנאלצים להסתפק במשכורות נמוכות במיוחד במהלך חודשי החורף, בהם יש ירידה משמעותית בתיירות. לפני המשבר הכלכלי ב-2009, עובדים עונתיים קיבלו דמי אבטלה למשך חמישה חודשים, אך כיום זה מקוצץ לשלושה בלבד.
בנוסף איגוד עובדי המסעדנות והתיירות ביוון מתנגד לתוכנית של ממשלת יוון להטיל מס על טיפים, דבר שיכול להכביד על העובדים ולפגוע בהוגנות מערכת השכר. התיירים המגיעים ליוון בשבועות הקרובים צריכים להיות מודעים לכך שהשביתה עלולה לגרום להפרעות משמעותיות בשירותים ובתחבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה