בארץ

סערה בנמל פיראוס: עובדים חוסמים משלוח נשק לישראל

עובדי נמל פיראוס חוסמים משלוח תחמושת לישראל במחאה על המלחמה בעזה, קוראים לשלום ומביעים התנגדות למעורבות יוון במאבק, בעוד הממשלה מכירה בזכות ישראל להגן על עצמה אך דורשת הפסקת אש מיידית
מערכת ice | 
מסחר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עובדי נמל פיראוס ביוון חסמו את הטענתה של ספינה שהייתה אמורה לשאת מכולת תחמושת עבור ישראל, במחאה על המלחמה בעזה. כך דיווחו אנשי משמר החופים והאיגוד לסוכנות הידיעות "רויטרס". המכולה, שהכילה 21 טונות של תחמושת, הגיעה אתמול לנמל לאחר שהועברה במשאיות מצפון מקדוניה, והייתה מיועדת לספינה תחת דגל איי מרשל.
באיגוד העובדים קראו למחות נגד משלוח הנשק, והצהירו: "לא נאפשר לנמל פיראוס להיות בסיס למלחמה. אנחנו פועלים למען השלום, ולא למען השתתפות יוון במאבק". בעמוד הפייסבוק של האיגוד הועלו תמונות של עובדים עם אבוקות, לצד סיסמאות שנכתבו על משאית, כגון "רוצחים, צאו מהנמל".
ממשלת יוון, שהביעה תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, קראה להפסקת אש מיידית בשל מה שכינתה "אסון הומניטרי בלתי נתפס". המטען נשאר בידי הרשויות בנמל, וחקירה נפתחה בעקבות האירועים. בכיר במשמר החופים הודיע כי הוצא צו מעצר למנהיג האיגוד שעמד מאחורי המחאה, בעוד גורמים נוספים ציינו כי למכולה היה אישור מעבר תקף. המקרה משקף את המתח בין מחויבות פוליטית לתמיכה בזכויות ישראל לבין החשש מההשלכות ההומניטריות של המצב בעזה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה