תיירות

בתי המלון בישראל לקראת קריסה? עשרות מלונות בסכנה חמורה

מלונות קטנים ובודדים כבר חווים מציאות קשה, כשהכנסותיהם התמוטטו כמעט לחלוטין. הישראלים מעדיפים להוציא את כספם על חופשות בחו"ל, והמצב הביטחוני במדינה מוסיף עוד נדבך של חוסר ביטחון, מה שמקשה על החלטות ההוצאה. התוצאה היא שמלונות רבים מוצאים את עצמם ריקים, גם בערים שלא היו במוקד הסכסוך עד כה
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ענף המלונאות בישראל מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים, כשהמלונאים עצמם מזהירים על קריסה אפשרית של בתי מלון רבים, במיוחד אלה שאינם חלק מרשתות גדולות. אם המצב לא ישתנה במהרה, התחזיות מצביעות על אובדן עשרות מלונות ברחבי הארץ, והשלכות חמורות על התיירות המקומית.
מלונות קטנים ובודדים כבר חווים מציאות קשה, כשהכנסותיהם התמוטטו כמעט לחלוטין. הישראלים מעדיפים להוציא את כספם על חופשות בחו"ל, והמצב הביטחוני במדינה מוסיף עוד נדבך של חוסר ביטחון, מה שמקשה על החלטות ההוצאה. התוצאה היא שמלונות רבים מוצאים את עצמם ריקים, גם בערים שלא היו במוקד הסכסוך עד כה.

בינתיים, ההוצאות הקבועות של המלונות – כמו שכירות, ארנונה וכוח אדם – ממשיכות להצטבר, ואין כל סיוע מהמדינה. בתקופת הקורונה, המלונאים זכו לתמיכה כלשהי, אך כעת, כשמדובר בסיוע כלכלי, המצב נראה עגום. לאף אחד אין פתרונות ברורים לסיוע בעת הזו, והמלונאים מרגישים לבד במערכה.
האפשרות להלוואות בערבות המדינה נחשבת לאופציה אחת בלבד, אך הכוונה הזו תלויה במעורבות ממשלתית, שעלולה להיתקל בקשיים, במיוחד כשאין תמריצים נוספים. בכירים בתעשיית המלונאות מזהירים כי ללא פעולה מהירה, תהיה פגיעה חמורה לא רק במלונות עצמם, אלא גם בתיירות הישראלית כולה.
על פי פספורניוז, המלונאים מודאגים מאוד. "על המדינה להקיץ מהתרדמה ולהבין את המצב הקשה שבו אנו נמצאים", סיכם מלונאי בכיר, והדגיש את הצורך במענה מיידי לסייע לעסקי המלונאות, לפני שיהיה מאוחר מדי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא פלא
    מושון 10/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחירים שהם גובים ?? ממש לא פלא
    סגור