תיירות

התקרית האנטישמית במטוס: הרב לא יכול לשבת ליד אישה

רב ניו יורקי ואשתו טוענים שהם הוצאו מטיסת JetBlue על ידי צוות "אנטישמי" בעקבות חילופי דברים סוערים על החלפת מושבים על רקע אמונתם הדתית. חברת התעופה: נוסעים אינם רשאים לשבת במושב אחר מאשר המושב שהוקצה לנוסע

מערכת ice | 
טיסות (צילום unsplash)
אברהם לונגר ואשתו, מרים לונגר, סולקו מטיסת פאלם ספרינגס לניו יורק בערב השנה החדשה, לאחר שהרב הודיע ​​לצוות הטיסה שכיהודי אורתודוקסי, הוא לא יכול לשבת ליד אישה, אלא אם כן היא קרובת משפחה או אשתו.
נוסע, שחזה במתרחש, הציע לפתור את הבעיה ולשבת ליד הרב, אך במקום לאשר את המעבר, עימות פרץ בין בני הזוג לצוות הטיסה. על פי עדויות, הטייס טען לכאורה שמעבר למושב אחר יגרום לחוסר איזון במשקל המטוס, ואמר ללונגר שהוא צריך לרדת מהמטוס.
בעקבות התקרית, בני הזוג תובעים כעת את חב' התעופה JetBlue שמצידה ביקשה לדחות את התביעה והגיבה: "המדיניות של JetBlue ברורה: נוסעים אינם רשאים לשבת במושב אחר מאשר המושב שהוקצה לנוסע. התובעים הפרו את המדיניות החוזית של JetBlue והוצאו מהמטוס כתוצאה מכך. אין חשיבות לעובדות אחרות: התובעים אינם יכולים לקיים את תביעותיהם - בגין אפליה או אחרת".
עורך הדין לזכויות האזרח רון קובי, שאינו מעורב בהתדיינות, אמר כי מדובר במקרה של מזל רע ולא באנטישמיות. אין זכות חוקתית להימנע מלשבת ליד אישה בגלל אמונתך הדתית... כולנו הגענו למושבים שאנחנו לא אוהבים במטוס. זו לא אנטישמיות. אלה החיים".עורך הדין של הרב לונגר, אוון ברושטיין, מתעקש מנגד שמדובר במעשה על רקע גזעני: "הדיילת והטייס של JetBlue העיפו את התובעים מהטיסה, לא בגלל הקצאת מושבים או חוסר איזון משקל אלא מאנטישמיות ואפליה".    
לדברי עוה"ד המפורסם אלן דרשוביץ, הידוע בעבודתו במשפט חוקתי, ייתכן שלא תהיה זכות חוקית לחייב נוסעים לשנות את מושבם כדי להתאים לצרכים הדתיים. "אבל בהחלט יש זכות חוקית לא לרדת מהמטוס אם נוסע היה מוכן לעבור ממושבו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה