תיירות

מחירי הטיסות האלו מזנקים ב-15%: מי ישלמו את המחיר?

משבר התעופה מאיים על שרשרת האספקה הישראלית, מחירי השילוח האווירי זינקו ב-10%-15% בימים האחרונים, ומומחים בתעשייה צופים עליות נוספות אם המצב יימשך
מערכת ice | 
טיסות-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
שצף ביטולי הטיסות לישראל בעקבות המתיחות הביטחונית מעמיד את המשק הישראלי בפני אתגר לוגיסטי חסר תקדים. חברות תעופה בינלאומיות מובילות, כולל ענקיות כמו דלתא, יונייטד ולופטהנזה, השעו את פעילותן בישראל, דבר המשבש קשות את תנועת הנוסעים והמטענים.
לפי נתונים שפורסמו בכלכליסט, מחירי השילוח האווירי זינקו ב-10%-15% בימים האחרונים, ומומחים בתעשייה צופים עליות נוספות אם המצב יימשך. "מה שאנחנו חווים בימים האחרונים בענף הוא אסון," מתריע אמיר שני, בעלים ויו"ר משותף של חברת השילוח עמית לכלכליסט.

ההשלכות של המשבר חורגות מעבר לענף התעופה. התעשייה הישראלית, המסתמכת על יבוא חומרי גלם ויצוא מוצרים, עלולה להיפגע קשות. רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, הזהיר כי "המשמעות של המצב הזה דרמטית" וקרא לממשלה להתערב.
חברות התעופה הישראליות - אל על, ישראייר וארקיע - ממשיכות לפעול, אך מתקשות לענות על הביקוש הגובר. אל על הגדילה את מספר הטיסות ליעדים אסטרטגיים כמו אתונה וקפריסין, אך זה רחוק מלספק פתרון מקיף.
המשבר גם חשף את פגיעותה של שרשרת האספקה הישראלית. ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה לממשלה בבקשה להגדיר גורמים בשרשרת האספקה כחיוניים בשעת חירום, מתוך חשש שהסלמה נוספת תשבש את היבוא של מוצרים קריטיים.
המצב הנוכחי מדגיש את הצורך בפתרונות יצירתיים ובהתערבות ממשלתית מהירה כדי להבטיח את יציבות המשק הישראלי בתקופה של אי-ודאות גיאופוליטית. ככל שהמשבר נמשך, ההשלכות על הכלכלה הישראלית עלולות להיות משמעותיות ורחבות היקף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה