בארץ

למרות המלחמה וביטולי הטיסות: זאת המדינה ממנה הגיעו 155 עולים חדשים

בצל החשש מהסלמה, על הטיסה לישראל הגיעו עשרות עולים חדשים מצרפת. אחת הסיבות המרכזיות לבחירה להגיע לארץ: עלייה באנטישמיות. במשרד העלייה והקליטה מספרים כי מאז ה-7 באוקטובר נרשמה עלייה של מאות אחוזים בפתיחת בקשות
מערכת ice | 
עולים חדשים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בצל המתיחות הגוברת בארץ בעקבות החיסולים באיראן ולבנון ולמרות שחברות תעופה רבות הודיעו כי ביטלו את הטיסות שלהן אל ומישראל, הודיע היום (חמישי) משרד העלייה והקליטה כי 155 עולים חדשים הגיעו היום לישראל מצרפת. הטיסה הגיעה נחתה בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. בשה התעופה המתין שר העלייה והקליטה הנרגש אופיר סופר, יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל ומנכ"לית הקרן לידידות איילת שילה תמיר. 
משרד העלייה והקליטה פרסם כי מאז ה-7 באוקטובר הגיעו לישראל 24,000 עולים חדשים מרחבי העולם, מתוכם יותר מ-1,000 רק מצרפת. בצרפת נרשמה עלייה של 520% בתיקי העלייה שנפתחו מאז פרוץ המלחמה. העולים החדשים מציינים כי אחת הסיבות בגללן בחרו להגיע לארץ היא החשש מפני אנטישמיות. 
"פחדתי שהילדים יצאו עם כיפה בחוץ", מספרת דולי גלוק שעלתה היום לארץ ומתכוונת לגור באשדוד עם בן זוגה וילדיהם, "יש עלייה באנטישמיות והרבה שלטים שתומכים בפלסטינים. הרגשנו שאנחנו יעד למתקפה רק בגלל שאנחנו יהודים". בן זוגה, יונתן, אף הוסיף וסיפר כי הותקף ברחוב "רואים שאני יהודי, זה היה ברור לי שזה בגלל זה". העולים מתכננים להתגורר בכל רחבי הארץ - חדרה, נתניה, גבעת שמואל ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה