השוק

המתיחות הביטחונית מושכת את הדולר להתחזקות משמעותית; מתקרב ל-3.8 שקל

המתיחות הביטחונית ממשיכה ללחוץ את הדולר לעליות משמעותיות; הדולר מתקרב לאזור ה-3.8 שקל, האירו חוצה את ה-4.1 שקל והפאונד מתבסס ברמה של 4.855 שקל
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חסן ג'די)
בהתאם למגמה הכוללת בשוק הכסף, מתחזק היום הדולר בשיעור חד של יותר מ-0.7% ונסחר ברמה של 3.794 שקל, האירו מתחזק ב-0.45% לרמה של 4.1 שקל ואילו הפאונד מתחזק ב-0.4% לרמה של 4.855 שקל.
אם כן, בארה"ב הותיר אתמול הפדרל ריזרב את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.5% וג'רום פאוול, יו"ר הפד, אישר את התחזיות בוול סטריט ואמר כי הורדת ריבית בחודש ספטמבר - על השולחן כשההחלטה הסופית תתקבל בהתאם לנתוני האינפלציה. כעת מגולמת הורדת ריבית בחודש ספטמבר בסבירות כמעט מוחלטת.
כך או אחרת, הנתונים האלה עומדים בצד וכמעט אינם משפיעים על המסחר בשוק המט"ח הבוקר בתל אביב כשמה שמוביל את המגמה כאן היא המתיחות הביטחונית והדריכות לקראת תגובה אפשרית של איראן, החיזבאללה ושאר הפרוקסיז שלהם במזרח התיכון.
נזכיר דבר נוסף והוא שבאופן מסורתי, בתקופות של חוסר ודאות כמו שאנחנו רואים כבר 300 ימים ברציפות, הרי שחופשות סוף השבוע הופכות להיות מתוחות מאוד וזה אומר שהמשקיעים מעדיפים לצאת לחופשת סוף השבוע כשיתרות המזומנים שלהם מושקעות בדולר שהוא כידוע 'חוף מבטחים'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה