תיירות

זוועה בנתב"ג: סחר בבני אדם למטרות זנות דרך הטרמינל

מהחקירה במשטרה עולה כי חלק מהחשודים שנעצרו כאמור, הפעילו רשת של סחר בבני אדם למטרות זנות בישראל. עפ״י החשד הם היו בקשר עם נשים בדרום אפריקה, ובתאונות שונות הביאו אותן לישראל בכיסוי של צלייניות דרך ירדן ונתב״ג. כשאותן הנשים הגיעו לדירות בעיקר באזור ת״א, אולצו לתת שירותי זנות בתשלום
מערכת ice |  1
שדה תעופה נתב"ג (צילום Magma Images)
לפני כחודשיים ביצעה היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים פעילות משטרתית יזומה לחשיפת עבירות זנות בבירה. בתאריך 22.5, שוטרי ימ״ר ירושלים פשטו על מקום החשוד כבית בושת המספק שירותי זנות בירושלים. במסגרת הפעילות המשטרתית אותרו מספר נשים (נתינות זרות, מדרום אפריקה) שעסקו במתן שירותי זנות. מעדויות שנגבו מהנשים עלה כי הן הובאו לישראל מדרום אפריקה דרך ירדן באמתלות שונות, והועסקו במתן שירותי זנות.
שלושת הנשים הועברו למקלט לקורבנות סחר בבני אדם ונפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במטרה להתחקות אחר רשת הברחת הנשים מחו״ל לישראל לצרכי זנות. במסגרת החקירה במשטרה חשפו חוקרי ימ״ר ירושלים כי חברי הרשת פעלו מאזור ת״א וייבאו לישראל שלא כחוק נשים נוספות מדרום אפריקה, זאת במטרה להעסיקן בזנות בישראל בתנאים קשים.

לאחר פעולות חקירה שבוצעו במשטרה וצווים מתאימים שהוצאו בבימ״ש, בתאריך 1.7.24 הגיעו בלשי ימ״ר ירושלים לדירות מגורים בדרום ת״א. שם איתרו השוטרים, שלוש חשודות בתפעול רשת הזנות ושתי נשים נוספות שהוחזקו באחת הדירות לצורך מתן שירותי זנות. 
שלושת החשודות, נתינות זרות מדרום אפריקה (בשנות הארבעים לחייהן) נעצרו לחקירה במשטרה ומעצרן הוארך בבימ״ש. מספר ימים לאחר מכן נעצרה חשודה נוספת (בשנות השלושים לחייה גם היא נתינה זרה מדרום אפריקה) בדרום ת״א עפ״י צו מעצר שהוצא נגדה. בחודש שעבר נעצר בנתב״ג חשוד נוסף בפרשה (נתין זר עם אזרחות ניגרית ודרום אפריקאית, בשנות הארבעים לחייו) בעת שניסה להימלט מישראל ללא הצלחה.  כלל החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. 
מהחקירה במשטרה עולה כי חלק מהחשודים שנעצרו כאמור, הפעילו רשת של סחר בבני אדם למטרות זנות בישראל. עפ״י החשד הם היו בקשר עם נשים בדרום אפריקה, ובתאונות שונות הביאו אותן לישראל בכיסוי של צלייניות דרך ירדן ונתב״ג. כשאותן הנשים הגיעו לדירות בעיקר באזור ת״א, אולצו לתת שירותי זנות בתשלום. 
מעדויות הנשים שהועסקו בזנות במסגרת רשת זו, עולה כי עברו התעללויות, כליאת שווא, מעשי תקיפה ואלימות, ואולצו לעבוד בזנות. חלקן טענו בפני חוקרי המשטרה כי נזרקו ערומות לרחוב, לאחר שאחת מהחשודות לא הייתה מרוצה מתפקודה. מעצרם של החשודים שנעצרו הוארך מעת לעת בבימ״ש השלים בירושלים. בימים האחרונים הושלמה החקירה במשטרה, כשחוקרי חוקרי ימ״ר ירושלים ביססו תשתית ראייתית נגד שלושה מהחשודים שנעצרו - גבר ושתי נשים. השבוע הוגשה נגדם הצהרת תובע בבימ״ש בדבר כוונת פרקליטות מחוז ת״א להגיש כתב אישום במהלך הימים הקרובים. כמו כן, מעצרם של השלושה הוארך שוב בבימ״ש. 
סנ״צ יורם סגל, ר׳ מפלג תשאול ביחידה המרכזית שבמחוז ירושלים ציין: ״לצד האתגרים הרבים שניצבים לפתחנו בימים אלו ובכלל במחוז ירושלים, אנחנו רואים חשיבות רבה לעיסוק יזום בעבירות זנות וסחר בבני אדם. לכן יצאנו לפעילות הזו והשקענו משאבים רבים בחקירה ובהגעה לחקר האמת. חשיפת חברי הרשת החשודים בסחר בבני אדם, היא פועל יוצא של פעילות יזומה, של נחישות בחקירה ושל התעקשות שלנו לחשוף ולאתר את אותם אלו שהביאו את הנשים לעיסוק בזנות באמתלות שונות. בחקירה נחשפנו גם להתנהלות שבחלקה הייתה אכזרית כלפי אותן הנשים, וכללה מעשי התעללות. אותם מחוללי פשיעה וזנות-נתינים זרים מדרום אפריקה, נעצרו וביצענו את כל הפעולות הנדרשות בכדי לבסס נגדם תשתית ראייתית ולהעמידם לדין באמצעות הפרקליטות. נמשיך במאבק בפשיעה החמורה על כל גווניה, ובתוך כך בסחר בבני אדם למטרות זנות״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סחר בנשים
    מוטי 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא צריך לחזור על כל משפט 30 פעם כדי שהכתבה תהיה ארוכה .
    סגור