תיירות

דלתא קורסת? ביטלה מאות טיסות בעקבות התקלה העולמית

חברת דלתא איירליינס נפגעה בצורה החמורה ביותר מהתקלה העולמית ביום שישי, עם יותר מ-700 ביטולים היום. הקריסה במערכות החברה, המבוססות על Windows, הובילה לביטול אלפי טיסות ופגעה בשירות הלקוחות. איך החברה מתכננת להתמודד עם המשבר הקשה?

רפאל בן זקרי |  1
דלתא איירליינס (צילום ויקיפדיה)
בעוד שחברות תעופה מתחרות הצליחו להתאושש מהתקלה העולמית, חברת דלתא איירליינס ביטלה אתמול (שני) יותר מ-700 טיסות בעקבות הקריסה, ונראה כי היא החברה שנפגעה בצורה החמורה ביותר.
לפי אתר FlightAware, הביטולים של דלתא מהווים כ-20% מלוח הטיסות המקומי שלה. החברה, שממוקמת באטלנטה, היא שנפגעה בצורה המשמעותית ביותר מהתקלה ביום שישי, בעוד שחברות אמריקניות כמו אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס ביטלו מספר מועט יחסית של טיסות.
מנכ"ל דלתא, אד באסטיאן, התנצל אמש על הביטולים והסביר כי התקלה השפיעה על מספר רב של מערכות המבוססות על מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט. התקלה מנעה מהחברה לעבד שינויים גדולים בטיסות ובצוותים שלה, כאשר הכאוס הוביל לביטול של יותר מ-3,500 טיסות עד יום שבת, עם ביטולים נוספים שנמשכים לתוך השבוע בזמן שהחברה מנסה להתאושש.
ההפרעה בתקופת הקיץ הרווחית פוגעת בדלתא, עם טיסות שמלאות ב-90% ומעלה, מה שמקשה על החברה לספק טיסות חלופיות לנוסעים.
מזכיר מחלקת התחבורה של ארצות הברית, פיט בוטיג'יג', ביקר את התנהלות דלתא במהלך התקלה, והדגיש את התנאים הבלתי מקובלים של שירות הלקוחות. הוא קרא לדלתא לספק החזרים מהירים ללקוחות שבחרו לא לבצע הזמנה מחדש, הזמנות חוזרות ללא תשלום למי שכן ביצע, והחזרים עבור הוצאות אוכל ובתי מלון לנוסעים שנפגעו מהעיכובים והביטולים.
כזכור, תקלה בתוכנה של CrowdStrike גרמה לשיבוש 8.5 מיליון מחשבים ברחבי העולם ובישראל, והשפיעה על תחומים שונים כמו תורים רפואיים, בנקים להשקעות ומפעילי רכבות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקי חיון , הכל מאת ה' אשר מקריס בעולמנו כל דנעת (ל"ת)
    חקי חיון 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור