דיגיטל וטק

קריסת הענק: נמצא הגורם לתקלה העולמית והפתרון עבורה

עדכון פגום בתוכנת Falcon Sensor של CrowdStrike גורם לקריסות חמורות במערכות מחשוב של ארגונים רבים, כולל בנקים ובתי חולים. הקריסה יוצרת שיבושים בשירותים חיוניים ומשפיעה על חברות גדולות גם בישראל. מה הוביל לקריסה ואיך תוכלו לתקן אותה במחשב האישי שלכם?
רפאל בן זקרי |  1
תקלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשעות האחרונות, מערכות מחשוב של ארגונים רבים בישראל ובעולם חווים תקלה חמורה. בנקים ישראלים כמו לאומי ומזרחי, טיסות של אל-על, ובתי חולים מסוימים שנאלצו לעבור לפעול ידנית, הם רק חלק מהארגונים והחברות שהושפעו מהתקלה. אבל מה גרם לתקלה, ואיך מתמודדים איתה במחשב האישי שלכם?
התקלה נגרמת על ידי תוכנת Falcon Sensor של חברת CrowdStrike, המובילה למסך המוות הכחול (BSOD). היא נובעת מעדכון פגום של תוכנת Falcon Sensor, אשר גרם לקריסת מערכות מחשוב רבות ולדרישת אתחול. CrowdStrike, חברת אבטחת סייבר המתמחה במניעת התקפות על מערכות מחשוב, הודיעה כי התוכנה שלה גורמת למסך המוות הכחול, וצוותי ההנדסה שלה עובדים במרץ על פתרון לבעיה.
מסך המוות הכחול הוא שגיאה קריטית במערכות Windows, המפסיקה את כל פעולות המחשב ומציגה דו"ח שגיאה על מסך כחול. התקלה הנוכחית נגרמת בשל בעיה בעדכון של תוכנת Falcon Sensor.
השימוש הרחב בתוכנת CrowdStrike הוביל לתקלות רבות ברחבי העולם, לא רק בישראל, כולל בשירותים של חברות ענק כמו מיקרוסופט, אמזון ואחרות. תקלות אלו, כאמור, גרמו לשיבושים במגוון שירותים חשובים כמו תשלומים בסופרמרקטים ואפילו בטיסות של חברות תעופה.
המחשב שלי מציג עכשיו את מסך המוות הכחול. מה ניתן לעשות?
אם אתם נתקלים בתקלה הזו במחשב האישי שלכם, הנה כמה צעדים שתוכלו לבצע:
1. הפעילו את Windows במצב בטוח (Safe Mode) או בסביבת השחזור Windows Recovery Environment
2. נווטו לתיקיית C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike, ומחקו את הקובץ שנקרא C-0000029*.sys.
3. הפעילו את המחשב מחדש.
CrowdStrike הודיעה כי היא פועלת במרץ לתיקון הבעיה, ואין צורך לפתוח קריאת שירות פרטנית מול החברה. משתמשים יכולים לפנות לפורטל התמיכה של CrowdStrike לקבלת עזרה נוספת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיקון של הבאג - פועל ב-100%
    שביט 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להלן הקישור- בהצלחה https://youtu.be/-79K9hsctsc?si=-Hr3eYj-uxpWY72w
    סגור