דיגיטל וטק

כאוס בענף הרכב: אלפי סוכנויות רכב הושבתו בארה"ב בעקבות מתקפת סייבר

מתקפת סייבר על חברת CDK Global הובילה להשבתת אלפי סוכנויות רכב בארה"ב. החברה השביתה את מערכותיה וביצעה בדיקות אבטחה מקיפות כדי להחזיר אותן לכשירות מלאה
רפאל בן זקרי | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אלפי סוכנויות רכב בארה"ב נפגעו אמש (רביעי) בעקבות מתקפת סייבר על חברת CDK Global, ספקית תוכנה מרכזית לסוכנויות רכב ברחבי המדינה. החברה הודיעה כי השביתה את כל מערכותיה וביצעה בדיקות נרחבות בשיתוף עם מומחים חיצוניים, כדי לוודא שלא נשקפת סכנת אבטחה לסוכנויות הרכב.
התקלה גרמה לשיבושים משמעותיים בעבודת הסוכנויות, וחלקן אף נאלצו להפסיק פעילותן לחלוטין ולעבור לניהול רשומות ידני. BMW במנהטן נאלצה להפסיק פעילות לחלוטין, וסוכנויות אחרות ברחבי המדינה דיווחו על קשיים בניהול שירותים שוטפים, מלבד נציגי טויוטה וסובארו שדיווחו על השפעה מינימלית או לא קיימת על פעילותם.
פרוטון, חברת אבטחת סייבר המספקת שירותים לתעשיית הרכב, מסרה כי שירותי CDK החלו לחזור לפעולה במהלך אחר הצהריים, אך לא כל המערכות חזרו לתפקוד מלא. 
חברת CDK מספקת מגוון שירותים לסוכנויות רכב, כולל קביעת פגישות מקוונות, חתימות אלקטרוניות וכלי תקשורת פנימיים. האיגוד הלאומי של סוחרי הרכב בארה"ב מסר כי הסוכנויות מחויבות להגן על מידע הלקוחות, והן דורשות מידע מ-CDK על מהות ותכולת המתקפה כדי להגיב בהתאם.
התקרית בארצות הברית מגיעה לאחר עניין הולך וגובר של האקרים נגד חברות רכב ורכבים בכלל. מוקדם יותר החודש דווח כי בשל חשש למתקפות סייבר, BYD קוראת ללקוחותיה בישראל להשתמש במפתח הרכב בלבד.לפי סקר שנערך בישראל לאחרונה, כ-96 אחוזים מהחברות השונות חוו מתקפת סייבר כזו או אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה