תיירות

אל על מרסקת את המתחרות: 91.5% מהנוסעים ליעד הזה בחרו בה

השפעות מלחמת "חרבות ברזל" על תעשיית התעופה הישראלית: עלייתה של אל על לדומיננטיות בקווי ארה"ב על חשבון המתחרות מישראל ומהעולם
מערכת ice |  5
יעדים (צילום shutterstock, freepik)
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" באוקטובר 2023, תעשיית התעופה הישראלית עברה טלטלה משמעותית. חברות תעופה זרות רבות הפסיקו את טיסותיהן לישראל וממנה, חלקן חזרו לפעילות רק לאחרונה, ואחרות עדיין לא חידשו את שירותיהן. מצב זה יצר ואקום בשוק הטיסות הבינלאומיות, אותו מילאה במהירות חברת התעופה הלאומית, אל על.
על פי הנתונים שפורסמו בפספורטניוז, בששת החודשים הראשונים של 2024, 646,642 נוסעים טסו בטיסות ישירות מישראל לארה"ב. זוהי ירידה משמעותית של כ-41.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2023, שבה טסו 1,111,362 נוסעים. מתוך כלל הנוסעים ב-2024, 590,692 טסו עם אל על, המהווים 91.3% מכלל הנוסעים. זוהי עלייה מטאורית של 35% במספר הנוסעים לעומת 2023, כאשר אל על הטיסה 438,048 נוסעים, שהיוו רק כ-39.4% מהשוק.

המצב הנוכחי מייצג שינוי דרמטי בתחרות בשוק הטיסות לארה"ב. בעוד שב-2023 אל על החזיקה בכ-39.4% מהשוק, כעת היא שולטת ב-91.3%, מה שמעיד על מונופול זמני. אל על צפויה לרשום את השנה הרווחית ביותר בתולדותיה, תוצאה ישירה של העלייה הדרמטית בנתח השוק שלה. זאת למרות הירידה הכוללת במספר הנוסעים.
למרות ההצלחה הנוכחית, אל על עלולה להתמודד עם אתגרים משמעותיים כאשר המתחרים האמריקאים יחזרו לפעילות מלאה. החברה תצטרך לשמר את הלקוחות החדשים שרכשה בתקופה זו. המונופול הזמני של אל על עלול להוביל לעליית מחירים ולהגבלת אפשרויות הבחירה עבור הנוסעים הישראלים.
יעדים מועדפים. הנתונים מראים כי ניו יורק נותרה היעד המועדף על הישראלים, עם יותר מ-70% מהנוסעים. זה מדגיש את החשיבות האסטרטגית של קו טיסה זה עבור אל על. הירידה הכוללת במספר הנוסעים (מ-1.1 מיליון ל-646 אלף) מצביעה על כך שהשוק עדיין לא התאושש לחלוטין מהשפעות המלחמה והמגבלות שהוטלו בעקבותיה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא היתה תחרות
    דבורה בעער 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברות הזרות הפסיקו לטוס ואל על נשארה שחקן יחיד בשוק. היא התנהלה בחוסר הגינות והמריאה במחירים הקטינה את המטוסים והוכחה לעושק הצרכנים שעבור כמעט 50 % מכמות הנוסעים גרפה אל על רווחים מופקעים. וביום שחזרו חברות אחרות הטיסות שלהן היו מפוצצות עד 0 מקום. זה אומר שהם לא סיפקו את הסחורה הנדרשת הבעיה שהם לימדו את החברות שחזרו לעבוד שמותר לקחת מחירים גבוהים ואני חושבת שמשרד התחבורה צריך להכנס לנושא ולהציב גבולות כפי שיש בתחבורה הציבורית.ואם מישהו מאוד ירצה פרטיות או נוחות הוא ישכור מטוס פרטי ולא כלול בטיסות הציבוריות
    סגור
  • 4.
    לא מתוך בחירה
    אוזי כץ 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל על לא עלתה במספר הנוסעים לארה" בגלל שהיא חברה טובה ומוצלחת אלא כי היא היחידה שטסה ישירות והסיכוי שתבטל טיסות הוא די נמוך. נשארה חברת תעופה גרועה עם שירות רע ואוכל של בתי סוהר. כשמלחמת הביבון תיגמר, יסתיימו ימי הזוהר של אל על
    סגור
  • 3.
    גנבים נצלנים (ל"ת)
    אלי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    יש כאן ניצול מטאורי בלבד….
    עמי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפתעה, אל על העלתה מחירים בטירוף הגדילה את חלקה על הקו ועלתה במספר הנוסעים….איך אמרה המנכ״לית עשינו מאמץ. על זה אומרים בובהמיסיס -סיפורי סבתא. פשוט נצלה עד תום מצב מונופוליסטי
    סגור
  • 1.
    ניצול של המונופול
    מאוכזבת 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שאל על מנצלת את המצב ומחיר הכרטיסים מטורף ויקר עד בלתי הגיוני ובלתי נסבל. מונופול על טיסות ישירות ללוס אנג'לס גורם למחירים חסרינהגיון
    סגור