תיירות

עוקץ התעופה נחשף: מתחזים לנכים ועוקפים את כולכם בתור

מנכ"ל חברת התעופה האמריקנית פרונטייר איירליינס חשף כי נוסעים "מזייפים" מצבים רפואיים ומבקשים סיוע מחברות התעופה. לדבריו, "קיים ניצול מסיבי ופרוע של השירותים המיוחדים". הוא הדגיש כי "יש אנשים שמשתמשים בסיוע הכולל כיסא גלגלים, שכלל אינם זקוקים לו"
מערכת ice |  1
נמל תעופה (צילום freepik)
החוק קובע כי נוסעים בעלי מוגבלות זכאים לליווי וסיוע בשדות תעופה ברחבי העולם. על פי רוב, מי שמוטלת עליו האחריות הוא חברת התעופה. הנוסעים זכאים לפטור מתור, וכן סיוע בתהליך הצ'ק אין, ביקורת דרכונים, הסעה ברכב חשמלי, סיוע בעלייה למטוס ועוד. בישראל אחריות זו נובעת מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
שירותי סיוע מסוג זה ניתנים גם לנוסעים שנזקקים לכך באופן זמני, כגון מי שנפצעו או חלו לפני ההגעה לשדה התעופה, ונזקקים לסיוע בהתניידות. הסיוע ניתן הן לנוסע עצמו והן למלווה מטעמו, כך ששניהם זכאים לעבור את התהליך כולו בנוחות ובמהירות. אלא שבעת האחרונה נוסעים "מזייפים" מצבים רפואיים ומבקשים סיוע מחברות התעופה.
בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר Business Insider, קרא מנכ"ל חברת התעופה האמריקנית פרונטיר איירליינס (Frontier Airlines) לשים קץ לתופעה שבה אנשים עושים שימוש כוזב בכיסאות גלגלים בשדות התעופה. "קיים ניצול מסיבי ופרוע של השירותים המיוחדים", אמר בארי ביפל באירוע של איגוד של אנשי מקצוע בענף התעופה.

 
"יש אנשים שמשתמשים בסיוע הכולל כיסא גלגלים, שכלל אינם זקוקים לו", הוסיף. ביפל אף פירט וסיפר על מספר טיסות של חברת התעופה שבהן לא פחות מ-20 נוסעים השתמשו בכיסאות גלגלים כדי לעבור את התהליך בשדה התעופה ולעלות למטוס. עם זאת, לדבריו רק שלושה מהם אכן הגיעו לשדה התעופה במצב שבו באמת נזקקו לכיסא גלגלים. "מסתבר שאנחנו 'מרפאים' כל כך הרבה אנשים".
 

הניסיון לעבוד על חברות התעופה זכה להפוך לאתגר טיקטוק ותועד פעמים רבות ברשתות החברתיות, כשהוא זוכה לתגובות רבות. "כל מי שנזקק לכך חייב להיות זכאי לשירות זה, אבל אם אתה למשל חונה בחניית נכים, יגררו את המכונית שלך ויקנסו אותך. לכן, צריך להטיל עונשים על ניצול לרעה של השירותים הללו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה נכון. אני נכה
    NRMG 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכשאני טס לחו"ל מספקים לי כיסא גלגלים ומלווה . לא ביקשו ממני למשל את תו החניה של נכה. או את הכרטיס של הקוצב שיש לי אלא מאמינים אוטומטית. זה מדהים ובטוח שיש רבים שמנצלים זאת לרעה.
    סגור