תיירות

בשורה נוראית לטסים לחו"ל: זה היעד האהוב שידרוש מכם מס חדש

עיריית ונציה השיקה באופן רשמי את החוק אשר מחייב תיירים לשלם חמישה אירו בכניסה למרכז העיר, במטרה לצמצמם את כמות המבקרים המאסיבית אשר פוקדת אותה. התשלום לא תקף עבור כל הימים, אך בהמשך התאריכים צפויים להתרחב
מערכת ice | 
ונציה (צילום shutterstock)
היום (חמישי) נכנס לתוקפו חוק "מס", המחייב תיירים לשלם חמישה אירו בכניסה למרכז העיר ונציה שבאיטליה, במטרה לצמצמם את כמות התיירים המאסיבית שפוקדת אותה, ובמקביל להכניס כסף נוסף לקופת העיר. התשלום לא תקף עבור כל הימים, והוא יחול עד ה-5 במאי. לאחר מכן מדובר רק על הימים ראשון ושני בחודשים מאי ויוני, ועל התאריכים ה-6-7 ביולי, וכן גם ב-13-14 ביולי.
הסיבה להשקת האגרה החדשה של ונציה, על פי ראש העיר: ”מהלך שנועד להגן על ונציה מכמות התיירים העצומה”. בסך הכל ישנם כ-50 אלף תושבים בעיר ולעיתים יש יותר תיירים מאשר מקומיים. מי שימצא מסתובב ללא התיעוד הנדרש עלול לספוג קנסות שינועו בין סכומים של 50 אירו ל-300 אירו, לצד דמי הכניסה לעיר. חשוב לציין כי בעתיד העירייה מתכננת להרחיב את מספר הימים המדובר.
 
על פי נתוני העירייה המקומית, רק במהלך 2019, טרם מגפת הקורונה, ביקרו בעיר כ-5.5 מיליון תיירים והמספרים היום אף עולים על כך. מרבית התיירים הגיעו ליום אחד ולכן לא השתלמו כל כך כלכלית. יש לציין כי התיירות בעיר תורמת כ-20% לכלכלה המקומית והיא נדבך חשוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה