עסקי ספורט

"החלום שהדגל יונף בפריז": הספורטאים הפראלימפים חוגגים הישג

הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים על הספורטאים המצטיינים לשנת 2023, הכריזו על הספורטאים הפראלימפים הזוכים בפרסים השונים. יו"ר הוועד הפראלימפי: "מוטל עלינו, להגיע לפריז בצורה המיטבית, לנצח ולהביא כבוד למדינה בעיקר בשנה הזו"

מערכת ice | 
הספורטאים הפראלימפיים (צילום לילך וייס רוזנברג)
הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים על הספורטאים המצטיינים לשנת 2023, הכריזו אתמול בערב (רביעי) על הספורטאים הפראלימפים הזוכים. את הטקס צנוע שהתקיים בבית הלוחם תל אביב, הנחו שני ספורטאי העבר הפראלימפיים, השחיינית אראל הלוי והחותר ראובן מגנג'י. 
לוחם הטאקוואנדו עדנאן מילאד, קיבל את אות תגלית השנה. מלבד זאת, הוועד הפראלימפי וההתאחדות לספורט נכים הכריזו כי הקיאקיסט עדי עזרא ממועדון עמק הירדן, קיבל את אות הספורטאי הצעיר ע"ש ברק לופן. עזרא מתאמן עם רועי לב, שהגיע למקום השישי באליפות אירופה. את האות העניקה לו דנה לופן, אלמנתו של ברק, ספורטאי ומאמן, שנהרג בפיגוע רצחני ברחוב דיזנגוף לפני כשנתיים.
 
בפרס מאמן השנה נבחר מאמן נבחרת השחייה, יעקב ביננסון מאילן חיפה, על כך שהוביל בהצלחה רבה את חברי הנבחרת להישגים מדהימים באליפות העולם שהתקיימה השנה במנצ'סטר. כזכור, הנבחרת חזרה עם 8 מדליות, 4 מהן זהב, 1 כסף ושלוש ארד. בעקבות הניצחון המרגש, ביננסון הניף בטקס את דגל ישראל וסיפר את הנוכחים על שאיפתו: "החלום שלי שהדגל הזה יונף הרבה פעמים בפריז".
עמי דדאון מאילן חיפה, חניכו של יעקב ביננסון, זכה בפרס ספורטאי השנה בפעם השנייה ברציפות. מדובר במדליסט הזהב מטוקיו 2020, שחזר מאותה אליפות עולם במנצ'סטר עם ארבע מדליות זהב ושיא עולם חדש.
בפרס ספורטאית השנה, זכתה  יוליה צ'רנוי, מבית הלוחם ת"א, שהייתה הראשונה מבין כל הספורטאים להבטיח את מקומה בפריז, זכתה השנה במדליית זהב  ומדלית ארד באליפות העולם שהתקיימה בפרו.
בשל שיתוף הפעולה והענקת החסות לאירוע המיוחד שאירע אתמול, אות הוקרה מיוחד ניתן למרכז הרפואי שיבא תל השומר. מלבד זאת, ציין הוועד וההתאחדות  כי המרכז הרפואי סייע בתוכנית הליווי של שיקום וקידום פצועי המלחמה באמצעות הספורט הפראלימפי, וגם על כך ניתן הפרס היוקרתי.
יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, התייחס למשבר הביטחוני ואמר: "זו שנה קשה ומורכבת בה לצד ההכנות למשחקים בפריז שיתקיימו עוד 7 חודשים, התמודדנו, ואנחנו עדין מתמודדים, מול אתגרי המלחמה. מוטל עלינו, להגיע לפריז בצורה המיטבית, לנצח ולהביא כבוד למדינה בעיקר בשנה הזו, מול מבקשי רעתנו בעולם".
מ"מ יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, אבי לחיאני, הוסיף לדבריו ואמר: אנו בפתחה של תקופה מאתגרת בה נפעל לשלב את פצועי מלחמת 'חרבות ברזל' בפעילות באחד מענפי הספורט הפראלימפים כדי להקנות להם תקווה לחיים מאתגרים ומשמעותיים על אף מגבלותיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה