עסקי ספורט

פרש מכדורגל בגיל 30 והפך למיליארדר: הסיפור הבלתי ייאמן נחשף

קשר העבר הספרדי חוטה, לא היה כדורגלן גדול במהלך הקריירה שלו, ופרש בגיל 30 בלבד. רגע אחרי שפרש לפני כשנתיים, השקיע בחברת טכנולוגיה חקלאית והפך לבעל השליטה העיקרי בה. כיום, החברה הפכה לשם דבר בעולם, כאשר שוויה מוערך ב-600 מיליון פאונד, ובעוד שנתיים, כך על פי הערכות, תהיה שווה 3 מיליארד פאונד. אז איך זה קרה?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik, unsplash)
קשר העבר הספרדי חוטה, לא היה כדורגלן גדול במהלך הקריירה שלו, אלא כדורגלן ממוצע. בגיל 30, חוטה החליט לפרוש מכדורגל, אבל לעומת הרבה מאוד שחקני עבר אחרים, הוא ממש לא הפסיק לחיות, ההפך הוא הנכון.
חוטה, ששיחק בעברו בין היתר בסלטה ויגו, קבוצת המילואים של ריאל מדריד, ריאל קסטייה, ברנטפורד ואסטון וילה, החליט כאמור לפרוש ממשחק פעיל בגיל 30 בלבד, שלב יחסית מוקדם בקריירה של כדורגלנים.
שנתיים אחרי שהוא פרש, נכנס חוטה כמשקיע בחברת הטכנולוגיה החקלאית גרואין (Groinn) המונה כ-80 עובדים, ונמצאת בתהליך כניסה לשותפות עם ממשלת ספרד על מתן סיוע חקלאי דיגיטלי. בזכות כך, שווי החברה צפוי לזנק ליותר מ-600 מיליון ליש"ט בשנה הבאה, כאשר על פי הערכות בשנת 2026 היא צפויה להיות שווה 3 מיליארד פאונד. החברה הקימה פלטפורמה לניהול מטעים שמנטר את מצב היבולים והשדות באמצעות חיישנים, והיא למעשה אומרת לנו בכל פעם, מתי כדאי להשקות, לדשן ולמנוע שריפות.
כיום, חוטה הוא בעל השליטה הבכיר בחברה. בראיון לאתלטיק הספרדי, סיפר חוטה איך הוא הגיע לחברה: "כששיחקתי ידעתי על גרואין, אבל לא היה לי זמן. זה היה סטארט-אפ עם שם אחר שדרש מימון. אני אוהב לקחת סיכונים והיו תקופות מתוחות בתהליך הזה. כדי לפתח טגנולוגיה ושהיא תעבוד, אתה צריך להוציא מיליונים, אבל אתה תקבל הרבה יותר בחזרה. אבל אם זה לא מצליח, אתה מפסיד את כל הכסף שלך".
עוד הוסיף כדורגלן העבר כי "החברה שווה עכשיו פי 10 ממה שהשקעתי. אני כבר מקבל הצעות, אבל אני יודע שהן לא יהיו אפילו אחוז אחד מהערך שלה בעוד שלוש שנים. אנחנו נמצאים במשא ומתן עם הרבה ממשלות ברחבי העולם כי הן רוצות את הטכנולוגיה ואנחנו המובילים התעשייה. אנחנו מדברים עם חברות גדולות בארה"ב ואנחנו מתקדמים מהר יותר ממה שחשבנו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה