עסקי ספורט

רגע לפני המונדיאל הראשון שלה: מאמן זמביה מואשם בהטרדה מינית

המאמן הראשי של נבחרת הנשים של זמביה בכדורגל, שעתידה להתחרות בגביע העולם לנשים החודש, נחקר על רקע האשמות של הטרדות מיניות והתנהגות בלתי הולמת כלפי השחקניות בקבוצה
מערכת ice | 
מעצרים של שחקנים בנבחרת כדורגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, vecteezy)
המאמן הראשי של נבחרת הנשים של זמביה בכדורגל, שעתידה להתחרות בגביע העולם לנשים החודש, נחקר על רקע האשמות של הטרדות מיניות והתנהגות בלתי הולמת כלפי השחקניות בקבוצה.
ברוס מוואפה מונה במאי 2018 ועזר לזמביה להעפיל למונדיאל בפעם הראשונה בהיסטוריה של הקבוצה. התאחדות הכדורגל של זמביה (FAZ) אמרה בספטמבר 2022 כי היא הפנתה חקירה על האשמות על התעללות מינית בנבחרת הנשים לפיפ"א. מוואפה והמאמן קבוצת ה-U17 לנשים, קלובה קנגווה, היו בין הנחקרים.

"אם הוא [מוואפה] רוצה לשכב עם מישהי, אתה צריך להגיד כן", אמרה שחקנית אחת לגרדיאן. "זה נורמלי שהמאמן שוכב עם השחקניות בקבוצה שלנו".
מקור אחד שמכיר את השחקניות אמר שהם קיבלו איומים, אבל לא מוואפה עצמו. "הם מאוימים בפעולות ענישה אם הן יעזו לומר משהו על מה שקרה", אמר המקור. "הפדרציה מעלימה עין כי לנשים היו תוצאות טובות. זו הדרך שלהם להראות לציבור ולרשויות הצלחה ותדמית טובה. אבל מאחורי הקלעים, זה מאוד מכוער".
זמביה, אחת מארבע נבחרות אפריקה בגביע העולם לנשים, נמצאת בבית ג' עם ספרד, יפן וקוסטה ריקה ותשחק את המשחקים הללו בניו זילנד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה