עסקי ספורט

הפדיחה של ועדת פרס ישראל לספורט: זו הסיבה שלא יחולק

הוועדה לבחירת זוכה פרס ישראל בספורט לא הצליחה להגיע להסכמה פה אחד על מועמד - ולכן הוחלט שהשנה הפרס לא יחולק.  בוועדה היו חברים אבי נמני, רותם ישראל, פרופסור אבי מויאל וקרן לייבוביץ'
מערכת ice | 
רותם ישראל (צילום זיו אמסלם)
מביך: פרס ישראל בספורט לא יחולק השנה, מאחר ולא הושגה הסכמה פה אחד על מועמד. על פי הנוהל של הוועדה, לא מספיק רוב רגיל להחלטה על מועמד - אלא החלטה פה אחד בלבד.
ועדת פרס ישראל התכנסה כדי להעניק את הפרס היוקרתי לספורטאים מצטיינים מכל הזמנים. הוועדה כללה את כדורגלן הנבחרת בעבר וכיום פרשן וסוכן שחקנים אבי נמני; פרופסור אבי מויאל לשעבר רמ"ח הכושר הקרבי בצה"ל; שדרנית הספורט והמנחה רותם ישראל; השחיינית והאלופה הפאראלימפית לשעבר קרן לייבוביץ'.

כל אחד מחברי הוועדה המליץ על המועמד שלו, אך לא הושגה הסכמה גורפת על מועמד מסוים ולכן הוחלט שהשנה הפרס לא יחולק. לא ידוע מי היו הספורטאים המועמדים לזכייה בפרס ישראל מאחר ושמות המועמדים חסויים.
מוקדם יותר הערב הודיע שר החינוך יואב קיש כי פרס ישראל בתחום מפעל חיים יוענק למייסד מובילאיי, הפרופ' אמנון שעשוע, לרבנית רחל הבר, שממשיכה את דרכו של בעלה הרב ישעיהו הבר בעמותת "מתנת חיים" להשתלות איברים, וליו"ר בית יד לבנים הדרוזים, אמל נאסראלדין.
קודם לכן הוכרזו חתני וכלות הפרס הנוספים: פרופ' זמירה מברך (בתחום חקר החינוך); פרופ' מיכל שוורץ (בתחום חקר מדעי החיים); האמנת מיכל רובנר (בתחום אמנות פלסטית); פרופ' עמנואל פלד (בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית); פרופ' יורם דינשטיין (בתחום חקר המשפטים); פרופ' יהואש הירשברג (בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה); פרופ' דב שוורץ (בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה); ופרופ' אביטל גזית (בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה