עסקי ספורט

אוקראינה תארח את המונדיאל? זו ההצעה שהוגשה באופ"א

האם מונדיאל 2030 יתארח לאוקראינה? יחד עם ספרד ופורטוגל המדינה מוכת המלחמה הגישה אמש את הבקשה. אלו המדינות שיתמודדו מולה לקבל את גביע העולם
מערכת ice | 
ולודימיר זלנסקי (צילום יוטיוב/ Guardian News)
אוקראינה הצטרפה אתמול (רביעי) לספרד ופורטוגל בניסיון לארח את גביע העולם ב-2030. השותפות בין שלוש המדינות אושרה על ידי מנהיגי שלוש התאחדויות הכדורגל של המדינות במטה אופ"א.
"זה החלום של מיליוני אוהדים אוקראינים. חלומם של אנשים ששרדו את זוועות המלחמה או נמצאים עדיין בשטחים הכבושים, שעליהם יתנוסס בוודאי דגל אוקראינה בקרוב", אמר אנדריי פאבלקו, נשיא התאחדות הכדורגל של אוקראינה, במסיבת העיתונאים.
לדבריו, המהלך אושר על ידי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שעדדין עסוק בלהדוף את הכוחות הרוסים שפלשו למדינתו בפברואר האחרון.
לא נמסרו פרטים על כמה משחקים ייערכו באוקראינה, או באילו ערים, אבל האצטדיון האולימפי בקייב אירח כבר בעבר את גמר היורו, אליפות אירופה, (2012) ואת גמר ליגת האלופות (2018).
"עכשיו זה לא ההצעה ה'איברית', זו ההצעה האירופית", אמר נשיא התאחדות הכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס, במסיבת העיתונאים, לפי סוכנות הידיעות AP. "יחד אנחנו מייצגים את כוח השינוי שיש לכדורגל בחברה".
ספרד ופורטוגל הכריזו בעבר על ההצעה המשותפת שלהן ביוני 2021. ההצעה החדשה מצטרפת לתחרות עם האירוח ותתמודד מול הצעה לשיתוף פעולה של מצרים, יוון וסעודיה, וכן הצעה משותפת דרום אמריקאית של אורוגוואי, ארגנטינה, פרגוואי וצ'ילה.
פיפ"א תצביע לבחירת המארחת בשנת 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה