עסקי ספורט

מחדל: נבחרת ישראל תצא לגאורגיה בניגוד להוראות השב"כ

נבחרת ישראל בכדורסל צפויה לצאת מחר למשחקה בגאורגיה ללא מאבטחים, זאת בניגוד להנחיות השב"כ וללא התחשבות בדרישותיו לגבי מקומות השהייה במקום: "כשלים חמורים של איגוד הכדורסל"
מערכת ice | 
דני אבדיה (צילום איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל בכדורסל צפויה לצאת מחר (רביעי) למשחקה בגאורגיה ללא מאבטחים, זאת בניגוד להנחיות השב"כ וללא התחשבות בדרישותיו לגבי מקומות השהייה במקום. כך פורסם לראשונה אצל נדב צנציפר ב-'YNET'.
איגוד הכדורסל פנה לשב"כ כדי לתאם איתו את האבטחה הדרושה לנסיעה לשני המשחקים שייערכו בטביליסי. בעקבות שביתת עובדי משרד החוץ, הפנייה נעשתה באמצעות משרד התרבות הספורט. למרות השביתה, בחודשים האחרונים שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מצא פתרונות ליציאת משלחות מאובטחות בענפים השונים בתיאום עם השב"כ.
גאורגיה נחשבת "יעד אדום" שדורש אבטחה מתוגברת, ולכן ביקש השב"כ כי שבעה מאבטחים יצטרפו לנסיעה וכן קבע רשימת יעדים מוגדרים שבהם תוכל הנבחרת לשהות. איגוד הכדורסל אמור לשלם אלפי דולרים לטובת הטיסות ושהיית המאבטחים, בעוד שמשרד התרבות והספורט הוא זה שמממן את יציאתם. 
להפתעת השב"כ, הודיע האיגוד כי החליט שהנבחרת תמריא לגאורגיה ללא מאבטחים, וגם לא היה קשוב ליעדי השהייה שנקבעו. מנכ"ל האיגוד יעקב בן-שושן אף הודיע במכתב למשרד הספורט: "מאחר שנוצרו יותר מדי בעיות עם הנסיעה ואתם לא מאשרים את המלון ואנחנו אורחים בטורניר, ומאחר שהטיסות שאתם דורשים לטוס בהן עולות כפול במחיר ועלויות האבטחה גדלו לרמה שאיגוד הכדורסל לא יוכל לעמוד בעלויות אלה – אנחנו מודים לכם ומקווים להמשך שיתוף פעולה".
 
מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך מכתב נוקב לבן-שושן תחת הכותרת "כשלים חמורים של איגוד הכדורסל באבטחת יציאת נבחרת הכדורסל לגאורגיה". מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "למרות שאנחמו אורחים התבקשנו להחליף מלון. פנינו למארחים שאמרו שלא ניתן למצוא מלון ברמה למשלחת כה גדולה".
עוד נמסר כי "אז נקבעה כמות של 7 מאבטחים. מצאנו טיסות עבורם אבל הם דרשו טיסות אחרות שעלותם 1,600 אירו לאדם. צריך לזכור שמדובר בכספי ציבור. בשל כך, האיגוד שכר אבטחה מחברה פרטית, שיצרה קשר עם השגרירות שהבטיחה לסייע ועם המשטרה המקומית שתאבטח יחד איתם את המשלחת כמו בכל נסיעה של נבחרת ישראלית".
מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "למרות שאנחנו אורחים, התבקשנו להחליף מלון. פנינו למארחים, שאמרו שלא ניתן למצוא מלון ברמה למשלחת כה גדולה. נקבעה כמות של שבעה מאבטחים. מצאנו טיסות עבורם, אבל הם דרשו טיסות אחרות שעלותם 1,600 אירו לאדם. צריך לזכור שמדובר בכספי ציבור. בשל כך, האיגוד שכר אבטחה מחברה פרטית, שיצרה קשר עם השגרירות שהבטיחה לסייע ועם המשטרה המקומית שתאבטח יחד איתה את המשלחת, כמו בכל נסיעה של נבחרת ישראלית".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה