עסקי ספורט

המדליסט האולימפי התארח בבית הנשיא וחשף: קיבלתי איומים על חיי

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם בני נוער שפונו מבתיהם בעקבות המצב הביטחוני. במפגש, שהתקיים כחלק ממיזם "מחליפים מילה", השתתפו הספורטאי פיטר פלצ'יק וכוכב "המירוץ למיליון" אבישי רגב. במהלך השיח עם בני הנוער, פלצ'יק שיתף כי קיבל איומים על חייו בשל פעילותו בתחום ההסברה וההשתפות באולימפיאדה
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום מעיין טואף, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו אמש (שלישי) בני נוער שפונו מבתיהם בעקבות המצב הביטחוני, ביניהם תושבי הצפון הפזורים ברחבי הארץ ובני נוער תושבי כפר עזה.
המפגש התקיים כחלק ממיזם "מחליפים מילה – יוזמות הנשיא למחר ישראלי משותף", העוסק בהפחתת הקיטוב והגברת הלכידות והחוסן החברתי. את היום פתחו בני הנוער בשיח עם הספורטאי האולימפי פיטר פלצ׳יק ועם אבישי רגב, יועץ מנטאלי לספורטאים ויוצא תכנית הריאליטי "המירוץ למיליון".
פיטר פלצ׳יק, המדליסט האולימפי משתי האולימפיאדות האחרונות והג׳ודוקא הכי מעוטר בתולדות ישראל, הרצה בפני בני הנוער על המסע שלו למדליה האולימפית בפריז, על הפציעה שעבר במהלך השנה ועל ההתגברות למרות הכל.


(צילום: דוברות בית הנשיא)
הספורטאי המצליח שיתף אותם על האיומים על חייו אותם ספג בשל פעילות הסברתית וההשתתפות באולימפיאדה. "מה שהחזיק אותי זה הכוח הבלתי יאמן של העם שלנו התקווה, הרצון שלנו כעם למרות הכל לחיות, להרים את הראש, להיות חזקים ולנצח. אחדות העם בימים הקשים האלה מרגשת אותי ומחזיקה אותי – ככה ידעתי שיכולתי להביא את המדליה", כך סיפר פלצ'יק בהתרגשות.
בעקבות המתיחות הביטחונית הגוברת, נשיא המדינה ורעייתו קיימו שיחה פתוחה עם בני הנוער, במטרה להפיח תקווה חדשה, במהלכה שוחחו על החוויות המאתגרות והמטלטלות של בני הנוער ותחושותיהם בעת המורכבת הזו, וכיצד מתוך אותה ארעיות יוכלו לפנות לפיתוחו של עתיד טוב יותר.
בשיחתם נשאל הנשיא על ידי אבישג המפונה מקריית שמונה, מהי ההתמודדות הכי קשה בלכהן כנשיא בזמן מלחמה. הנשיא השיב לה: ״נשיא בזמן מלחמה חייב להיות שם בשביל לחזק את רוח העם, ראינו הרבה מאוד כאב, זה לא סוד. יש פה משפחות שכולות שעברו גיהנום, אנחנו רואים משפחות חטופים, מלווים משפחות מפונים, אנחנו פוגשים פצועים ומשפחותיהם. אנחנו רואים דברים שמעולם לא דמיינו שנראה בהיקף הזה כי אנחנו חיים בתקופה קשה ומאתגרת, תקופה היסטורית מאוד.
אנחנו רואים גם עם חזק מאוד, עם מדהים. כשאומרים עם ישראל חי מבינים שהוא עם מדהים. עצם העובדה שאתם פה בימים כל-כך קשים, של שיגורים, טילים, מקלטים ואזעקות- אתם פה. ואתם גם מחייכים. זה מראה איזה כוח יש לעם שלנו ואני רוצה לומר לכם תודה".
בתום שיחתם הודה הנשיא לבני הנוער על עמידתם האיתנה אל מול האתגרים הרבים שניצבו בפניהם בשנה האחרונה, וציין: ״אתם מנהיגי העתיד של מדינת ישראל. יום אחד יכול להיות שאחד מכם ישב פה - בבית הזה, שהוא הבית של כל העם".
באירוע ניצב דוכן של רשת בתי הקפה - "קפה עוטף", אשר מקימיו שוחחו גם הם עם בני הנוער, ושיתפו אותם ברקע ובהשראה להקמת הרשת. קפה עוטף היא רשת בתי קפה חדשה, אשר נפתחה במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ שקלטו מפונים מהעוטף. 
הרשת קמה במטרה לייצר חוסן קהילתי ונפשי למפונים, ולאפשר להם עשייה ותעסוקה, אופק ותקומה. הסניף הראשון של הרשת ״קפה עוטף - נתיב העשרה״, מנוהל ומתופעל על ידי תושבי נתיב העשרה. הרווחים מבית הקפה יועברו ישירות לנתיב העשרה לטובת שיקום הקהילה. הסניף השני "קפה עוטף - רעים" נפתח בימים אלו בשכונת פלורנטין בתל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה