ויראלי

ליזו ניגנה בחליל של נשיא עבר - וחוללה סערה

הזמרת והראפרית הוזמנה לספריית הקונגרס בבירה וושינגטון, לראות את אוסף החלילים ההיסטורי והגדול בעולם. באותה הזדמנות היא ניגנה בחליל בן יותר מ-200 שנה שהיה שייך לנשיא מדיסון, ואף לקחה בהשאלה את החליל לקונצרט שלה
מערכת ice | 
ליזו מנגנת בחליל בספריית הקונגרס (צילום יוטיוב)
השבוע הופיעו צילומים של ליזו מנגנת בחליל קריסטל בן יותר מ-200 שנה, שהיה בבעלות הנשיא ג'יימס מדיסון (1809–1817). אז איך הגיעה הראפרית להשתמש בכלי שלא יסולא בפז?
ספרנית הקונגרס, קרלה היידן, גילתה בשבוע שעבר שליזו תופיע בוושינגטון הבירה. בספרייה יש את אוסף החלילים הגדול בעולם, והיידן צייצה לליזו שהיא צריכה לבקר ולראות את כולם. ליז הגיבה: "אני באה קרלה! ואני מנגנת בחליל הקריסטל הזה!!" ליזו הגיבה.
ליזו, חלילנית בעלת הכשרה קלאסית, התנסתה בנגינה בכמה חלילים במהלך ביקורה בספריית הקונגרס, אבל את חליל הקריסטל של מדיסון היא שאלה לקונצרט שלה שייערך בעיר הבירה. 
החליל יוצר עבור הנשיא מדיסון על ידי קלוד לורן, אומן צרפתי, וחולץ מהבית הלבן על ידי הגברת הראשונה דולי מדיסון בשנת 1814 כאשר הבריטים פלשו לבירת ארצות הברית.
בתגובה לחששות שאסור לנגן בחפץ יקר מפז שכזה, ספריית הקונגרס הרגיעה את הציבור שננקטו אמצעים נאותים.
"למי שמודאג מהחליל: אוצרי חטיבת המוזיקה דאגו שניתן יהיה לנגן אותו ללא נזק", צייצה ספריית הקונגרס בטוויטר. "דברים מסוג זה אינם כל כך חריגים, למעשה. חלק מהכלים היקרים של הספרייה נתרמו בתנאי שהם יישארו פונקציונליים ויושמעו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה