ויראלי

הזוי: אישה מתה דיברה עם האבלים ההמומים בלוויה שלה

האבלים בהלוויה של ניצולת השואה, מרינה סמית' (87), נדהמו לגלות כי בינה מלאכותית שיצר בנה אפשרה להם לדבר עם סמית' ואף לקבל תשובות שמעולם לא שמעו אותן. אז איך זה עובד?
מערכת ice | 
ההלוויה של מרינה סמית (צילום קרן מרינה סמית)
בדיוק כשהאבלים חשבו שהם נפרדו ממרינה סמית' בת ה-87 לנצח, צופי הלוויה ההמומים לא האמינו למשמע אוזניהם. סמית', שמתה ביוני, הופיעה וירטואלית בטקס הלוויה שלה בנוטינגהאם, בריטניה, הודות לטכנולוגיית וידאו "הולוגרפית" חדשה המופעלת על ידי בינה מלאכותית, כך דיווח ה"טלגרף".

כלי בינה מלאכותית בשם StoryFile, שנבנה על ידי המשרד של בנה ד"ר סטיבן סמית', איפשר למשתתפי הלוויה לקיים אינטראקציה בשיחה אמיתית עם סמית ולשאול שאלות שיקבלו עליהן תשובות. האם והסבתא האהובות חיו חיים שכללו עזרה לזולת ואף הקימה עמותה משלה.
לפני מותה, סמית' צילמה את עצמה במשך מספר שעות כשהיא מדברת על חייה. רוב המידע ששותף לא היה ידוע על ידי האבלים שהגיעו ללוויה שלה. הטכנולוגיה של בנה השתמשה ב-20 מצלמות כדי לצלם אותה עונה לשאלות, והכלי שלו הצליח ליצור שיבוט דיגיטלי של סמית'. הטכנולוגיה יצרה אשליה של שיחה בזמן אמת עם ניצולת השואה.
 
בנה של סמית' השיק את StoryFile ב-2017, במטרה הראשונית לשתף סיפורים רבי עוצמה של ניצולי שואה. כעת הוא מורחב מעבר לכך, משתף סיפורים של דמויות היסטוריות וכמובן סרטונים אינטראקטיביים בהלוויות. StoryFile הפכה את שירותיה לזמינים בבריטניה בתחילת השבוע, בעוד שהשירות פתוח ללקוחות בארה"ב כשנה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה