ויראלי

ללא תקווה: סטודנטים ערבים בחיפה ישבו במופגן בשירת ההמנון

אתמול התקיים טקס סיום תואר ראשון באוניברסיטת חיפה. בשלב מסוים הקהל התבקש לקום לשירת התקווה. סטודנטים ערבים רבים המשיכו לשבת בהפגנתיות. סטודנטית: "זה מתריס ומקומם", ח"כ בן גביר: "סכין בגב של המדינה"
מערכת ice | 
אוניברסיטת חיפה (צילום אוניברסיטת חיפה)
סטודנטים ערבים הלומדים באוניברסיטת חיפה לא כיבדו את חבריהם הסטודנטים ואת כללי הטקס, ובזמן שהקהל קם לשירת ההמנון בחרו להמשיך לשבת. המקרה התרחש  אתמול (ראשון) בטקס סיום תארים שהתקיים באוניברסיטה שעל הכרמל, כך מדווח הערב אתר ערוץ 7.
היה זה טקס סיום לתואר ראשון, שבסופו התבקש הקהל לקום לשירת ההמנון הלאומי "התקווה". מספר ניכר מהסטודנטים הערבים וגם חלק נוסף מהקהל שתקו ולא שרו את ההמנון, ואף המשיכו לשבת במופגן.
"המצב הזה מתריס ומקומם... הם אזרחי מדינת ישראל. אפילו אם הם לא מזדהים עם עקרונותיה, לפחות לקום ולכבד את שירת ההמנון של המדינה שבה הם שותפים", אמרה לערוץ 7 אחת הסטודנטיות שהשתתפה בטקס.
מאוניברסיטת חיפה נמסר: "אוניברסיטת חיפה נועלת את כל טקסי הסיום בנגינת ההמנון הלאומי ועושה זאת בגאווה. מצער שיש מי שבוחרים שלא לכבד את המעמד. נמשיך לנגן את התקווה בכל אירועי הסיום באוניברסיטה".
מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר: "כך נראה פרצופו המכוער של הגיס החמישי. מתקבלים ללימודים על בסיס תנאים מקלים ללא מילוי שום חובה אזרחית ואז מצפצפים על ההמנון הלאומי. מי שלא מתאים לו מוזמן לעבור לביר זית. אנו דורשים את סילוקם לאלתר".
יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לתיעוד בחשבון הטוויטר שלו. "זה לא סמנטי ולא שולי", כתב. "זה קריטי לעתידנו כאן. החוצפה, הבוז והתעוזה של רבים מערביי ישראל שוברים שיאים והופכים לאיום קיומי ולסכנה לביטחון האישי של כולנו. אי אפשר לאכול מהיד של המדינה ואז לירוק עליה. לא מסוגלים להזדהות עם המדינה וההמנון? אל תעשו על חשבונה תואר. לכו ללמוד בעזה. נתקן".
 
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "הזלזול המופגן של הסטודנטים הם נעיצת הסכין בגב של המדינה והצהרת אי נאמנותם למדינה. מי שבעד המדינה מגיע לו שיוויון זכויות ומי שנגד, לא אמור להיות כאן במדינה וליהנות מהזכויות שהוא מקבל כמו פרזיט כפוי טובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה