ויראלי

שלמה ארצי שבור: "איך אפשר לשיר ככה?"

בסרט "לב שבור לרסיסים" שלמה ארצי סיפר על הופעתו האחרונה בשדרות: "החלום להופיע בשדרות נכח בי הרבה זמן, והייתה התרגשות למרות איומים ברשתות החברתיות מחמאס. הקהל לא היה רגיל - משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנשים ששרדו זוועות בלתי נתפסות. אתה שר במקומות שלא חשבת ששרים בהם"
מערכת ice | 
שלמה ארצי ויונתן ארצי (צילום סיגל וצלר)
אין ספק שה-7.10 היה נקודת שבר עבור כל ישראלי שאוהב את המדינה, בסרט "לב שבור לרסיסים", ששודר אמש (שני) בקשת 12, רואים היטב בהופעה האחרונה בשדרות רגע לפני המלחמה, איך הדבר השפיע על הזמר שלמה ארצי.
ארצי חזר רק שבועיים לפני כן מניו יורק והגיע לשדרות אחרי שתי דחיות בצל ירי הטילים: "החלום להופיע בשדרות נכח בי הרבה זמן, והייתה התרגשות למרות איומים ברשתות החברתיות מחמאס. הם כינו את ההופעה 'מסיבה' ופרסמו תמונות שלטילים ותמונה שלי בלי ראש אבל היה ברור שעושים אותה".

הוא סיפר: "כשחצינו את שדרות בסוף הלילה אמרתי לכולם: 'כמה יפה פה כשהכול שקט'", כאשר הוא שר את "נצמדנו" הוא הבין: ״שדרות כולם פה, כלומר בסדר, כולכם בחיים, זיהיתי שם אנשים שהלכו לעולמם. יש קטע שראש העיר אלון דוידי רוקד יחד עם (אופיר) ליבשטיין ז"ל. מרגש. הקהל לא היה רגיל - משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנשים ששרדו זוועות בלתי נתפסות. אתה שר במקומות שלא חשבת ששרים בהם".
בראיון למאקו, הוא סיפר בלב פתוח: "איך אפשר לשיר כשיש כל כך הרבה כאב? איך אפשר לנחם את המשפחות השכולות? מה יהיה אם אעמוד על הבמה אבכה ולא יצאו מילים? כל הדברים האלה היו בלב ובמחשבות. לאונרד כהן כתב: 'היה רצח, נשים נאנסו, כפרים בערו ללא רחם, כולם ניסו לברוח. אי אפשר היה להסתכל בעיניים אז השפלתי מבט'. גם אני ישבתי והבטתי בהופעה הזו בעיניים מושפלות כי היא נראתה לנו כמו בלוז על חיינו. אני לא נותן ללב שלי להיות קר, יש אמת שתחייה ויש כזו שתמות, לא משנה, הסיפור סופר. השירים ששרנו באותו ערב בשדרות התפיידו לאט-לאט, אבל מעולם לא אשכח את מראה האנשים שרקדו ושרו מולי, ואת ההופעה ההיא בשדרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה