ויראלי

ינון מגל והרשת הישראלית נגד המתאמנת האולימפית: "קוקסינל, די להזיה"

אימן חליף היא מתאגרפת מאלג'יר, שזהותה המגדרית נמצאת כרגע בוויכוח עולמי. היא נפסלה בעבר בעקבות רמות גבוהות של הורמון זכרי בדמה, אך הוועד האולימפי אישר את השתתפותה. לאחר הניצחון הופץ סרטון ברשתות החברתיות ובו טענו כי היא טרנסג'נדרית. בציוץ ששיתף מגיש חדשות 14 נקראה בכינוי הגנאי "קוקסינל"
מערכת ice | 
רוי רביבו (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
אימן חליף היא מתאגרפת אלג'יראית שהתחרתה היום באולימפיאדה בפריז. אחרי 46 פרשה יריבתה של חליף ואמרה כי היא מעולם לא חוותה כאב שכזה. למרות שמדובר בקרב שגרתי למדי, הוא זוכה לסיקור נרחב ותגובות זועמות בארץ ובעולם. הסיבה - בעבר השתתפותה של חליף נפסלה באליפות העולם כי בדמה נמצאו רמות טסטוסטרון גבוהות מהמותר. 
הוועד האולימפי לא פסל את השתתפותה של חליף, אבל באיטליה, ממנה הגיעה יריבתה של חליף, יצאה בקול זעקה. שרת הספורט האיטלקית קראה לחליף "טרנסג'נדרית", אך יש לציין כי ככל הידוע חליף היא אינה טרנסג'נדרית. אלא אישה סיסג'נדרית (שנולדה כנקבה) שבגופה פשוט נמצאות רמות טוסטסטרון גבוהות, (כמו שניתן למצוא אצל נשים רבות נוספות). היא מכחישה שסומנה כזכר בלידה, ושהיא טרנסג'נדרית, ואף דווח בעבר כי בתור ילדה צעירה נתקלה בקשיים מול אנשים שלא האמינו כי ראוי שילדה תשתתף בהאבקות. 
הדבר לא הפריע לגולשים שונים בארץ לצאת נגד חליף ולכנותה "קוקסינל", כינוי גנאי עבור נשים טרנסג'נדריות. ינון מגל שיתף ציוץ ובו כתב "דיי להזיה". הציוץ ששיתף מכיל את סרטון הניצון של חליף וכן נכתב שחליף היא "גבר ביולוגי שהחליט שהוא אישה". קאריני, היריבה של חליף, אמרה שהיא אומנם חושבת שהועד האולימפי צריך לבחון מחדש את סוגיית השתתפותה של חליף אבל היא בכל זאת מרגישה מנצחת, על עצם כניסתה לזירה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה