ויראלי

תיעוד ויראלי מגבול לבנון: זה כלי הנשק המפתיע ששימש את חיילי צה"ל

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות חושף לוחמי מילואים כשהם משגרים כדורי אש מעבר לחומת הגבול עם חיזבאללה, באמצעות כלי שנראה כמו בליסטרה. התיעוד הפתיע את הגולשים, שלא האמינו למראה עיניהם - הנשק הקדום בשירות אחד הצבאות הטכנולוגיים המתקדמים בעולם. דובר צה"ל: "מדובר ביוזמה מקומית, לא שימוש נרחב"
מערכת ice |  3
כוחות צה''ל עושים שימוש בבליסטרה בגבול עם לבנון, ומשגרים כדורי אש (צילום השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
כוחות מילואים של צה"ל תועדו משתמשים במה שנראה כמו טרבושה או בליסטרה, כלי מצור מתקופת ימי הביניים, על מנת להצית שיחים וצמחיה יבשה בסביבת מוצבי צה"ל ולמנוע מסתור ממחבלי חיזבאללה הסמוכים. תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מציג לוחמי מילואים משגרים כדורי אש מעבר לחומת הגבול עם לבנון.
בסרטון שפורסם בשעות האחרונות (חמישי) נראים החיילים כשהם משתמשים בכלי הקדום, לתדהמתם של גולשים מרחבי העולם. הבחירה להשתמש בנשק הפרימיטיבי מפתיעה דווקא בקרב כוחות צה"ל, אחד הצבאות הטכנולוגיים ביותר בעולם. נראה כי הכלי הפרימיטיבי משמש את צה"ל להצית אש מעבר למכשול בגבול לבנון.
 
מטרת השרפות היא למעשה לחשוף את השטח שבו חיזבאללה הקים מתחמים מהם הוא פועל. כך, יתאפשר לצבא לפעול מול האיומים בקלות יותר. הסבך שקרוב לגדר הגבול מקשה על החיילים לאתר את חוליות החיזבאללה שמסתתרות באזור. בתחילת המלחמה השתמשו חיילי המילואים בבקבוקי תבערה בניסיון להצית אש בתשרוף את הסבך ותחשוף את השטח בכדי שהחוליות לא יוכלו להסתתר.
 
הלבונונים דיווחו כי משתמשים גם בפצצות זרחן שגורמות להצתות וברחפני תבערה. מצה"ל נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה מקומית ולא בכלי שנכנס לשימוש נרחב. השטח בגבול לבנון מאופיין בבולדרים, סבך וצמחיית קוצים צפופה, שמהווה אתגר לכוחות צה"ל שפרוסים בהגנה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מבחן בטיחות?
    תמיר 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה אם זה עבר מבחן בטיחות צהלי או שגם אחר כך יטילו את האחריות על הש"ג
    סגור
  • 2.
    ככה חוסכים בתקציב על נשק מתקדם.
    עמית 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו כמה היה קשה לצב ארה"ב להילחם בגרילה בווייטנאם. וברור שלאמריקאים הייתה עליונות טכנולוגית.
    סגור
  • 1.
    לשרוף את לבנון ועזה ולספח נקי לישראל
    יחד ננצח 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל אדם מוסרי ידרוש למחוק ולספח את רצועת עזה ולבנון נקיים לישראל כדי שיהודים לעולם לא ישחטו מרצועת עזה ולבנון, ושאיראן תוחזר 1000 שנה אחורה כדי שלעולם לא ישרו רקטות לעבר ישראל! איראן השיעית תוקפנית וברור שרוסיה וסין, כמו גם שאר מעצמות המערב, ומדינות האזור ירוויחו אם היא תחזור לתקופת האבן ללא חשמל ולא תהווה איום על שאר העולם . לא למדינה פלסטינית, ראינו בעזה מה קורה כשיש להם מקום בשליטתם. כן לחסל את עזה ולגרש את העזתים לתומכים בהם, כן לגרש את ערביי המחבלים מיהודה ושומרון לתומכים בהם. המערב זרק מיליארדים והאיראנים התחמשו במיליוני דולרים עבור טבח איסלמו-נxציי ביהודים, כאשר ירדן היא המדינה הפלסטינית והקמת מדינה נוספת תפיל את ירדן ותכניס את איראן לירדן, בדיוק כשאיראן נכנסה לעזה, לבנון ותימן.
    סגור