בארץ

מלחמה בצפון? חיזבאללה בהודעה מבהילה: פגענו במפעל ביטחוני רגיש

צה"ל חיסל את סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת "א-נסר", שנחשב לבכיר ביותר מהארגון שחוסל עד כה מתחילת המלחמה. בתגובה, חיזבאללה שיגר כ-200 רקטות לאזור הצפון - לפחות שתיים מהן פגעו במפעל פלסן שבקיבוץ סאסא המייצר כלי רכב ממוגנים
מערכת ice | 
חיזבאללה (צילום shutterstock)
אמש (בין שלישי לרביעי), צה"ל חיסל את סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת "א-נסר" בחיזבאללה, הנחשב לבכיר ביותר מהארגון שחוסל עד כה מפרוץ המלחמה. בתגובה לכך, ארגון הטרור שיגר כ-200 רקטות לעבר ישראל ואזעקות נשמעו בכל רחבי הצפון.
על פי דיווחים של חיזבאללה, הבוקר (רביעי), לפחות שני טילים ששוגרו מלבנון פגעו באופן מדויק במפעל פלסן הממוקם כ-3 קילומטר בלבד מהגבול, בקיבוץ סאסא. המפעל מייצר מיגון לכלי רכב ומועסקים בו מאות עובדים, כאשר מרבית מהתוצרת בו מיועדת לכוחות המזוינים של ארצות הברית. עם זאת, לא נרשמו במקום פגיעות משמעותית אם כי פרצו שרפות בקרבת מקום. מרבית מתושבי הקיבוץ פונו עם פרוץ הלחימה (ונכון לרגע כתיבת הכתבה, עדיין לא ברור מתי וכיצד יחזרו לביתם), אך עובדי המפעל נשארו בו בשל היותו מפעל חיוני שמחויב להמשיך לתפקד גם תחת אש.
בישראל מנסים להעריך בכל עת האם הלחימה מול חיזבאללה עולה מדרגה, אך על אף ההסלמה שחלה ביממה האחרונה לא נראה כי מדובר בפתיחתה של מערכה רחבה יותר. לצד זאת, יש לציין כי רבים במערכת הביטחון מאמינים כי על צה"ל להתרכז במערכה שבדרום ולא לפעול בכמה זירות בו זמנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה