מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

מדד המחירים בארה"ב – ללא שינוי

מדד המחירים לצרכן בארה"ב הפתיע אמש לטובה כשנותר ללא שינוי (0.0%) בעוד הציפיות היו לעלייה של 0.1%, ומדד הליבה עלה ב-0.2%. כפועל יוצא, האינפלציה השנתית רשמה ירידה קלה מ-3.4% ל-3.3% ואינפלציית הליבה ירדה מ-3.6% ל-3.4%.
בשיתוף הפניקס | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
כמידי חודש, אחד המדדים שאנו מסתכלים עליו הוא מדד "ליבת העל" (שירותי ליבה בניכוי דיור), שרשם ירידה חודשית של 0.04%, הירידה הראשונה מאז ספטמבר 2021, והקצב השנתי ירד מ-4.9% ל-4.8%. 
האינפלציה השנתית אמנם עדיין רחוקה מהיעד (2.0%), אך אין ספק כי מדובר בחדשות חיוביות לשווקים כפי שניתן להבין מתגובת השוק, כאשר תשואות האג"ח ירדו בחדות לצד עלייה במדדי המניות
כמה שעות לאחר פרסום המדד, פורסמה החלטת הריבית של הפד, שכצפוי הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.50%-5.25%. לאחר שבהודעה הקודמת ציינו כי האינפלציה לא מתקדמת אל עבר היעד, בהודעה הנוכחית ציינו כי "בחודשים האחרונים, הייתה התקדמות צנועה לעבר יעד האינפלציה", אך במקביל, ציינו כי עדיין לא ראו להפחית את הריבית עד שבוועדה יקבלו יותר ביטחון לכך שהאינפלציה נעשה לכיוון היעד. 
 
מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
הודעת הריבית לוותה בעדכון לתחזיות הכלכליות מהם עולה כי בפד רואים הפחתת ריבית אחת השנה (עד סוף 2024), לאחר שבעדכון הקודם (בחודש מרץ) העריכו 3 הפחתות ריבית השנה. בכל הנוגע לשאר הפרמטרים, בטבלה המצורפת להודעה ניתן לראות כי לא היה שינוי מהותי בתחזית.
בישראל, מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי. לפי הקונצנזוס, מדד מאי צפוי לעלות ב-0.5%, והאינפלציה השנתית צפויה להאיץ מ-2.8% ל-3.2% (מעל הגבול העליון של יעד יציבות המחירים). הסעיפים שצפויים לבלוט לחיוב הם סעיף המזון בעקבות העלאות מחירים רוחביות כולל מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, סעיף פירות וירקות על רקע כניסתם של פירות הקיץ לשיטת המדידה, סעיף הדיור, מחירי הבאה ונופש, ובנוסף, תחבורה ותקשורת על רקע עליית מחיר הדלק. הנעלם הגדול שעשוי להפתיע שוב זה סעיף הוצאות על נסיעות לחו"ל. 
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 13.06.2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה