מדדים ומחקרים

הבנק הזה שובר את השוק: איפה הריבית בפיקדונות לא תרד?

בנק ירושלים לא הוריד את הריבית על הפיקדון לשנה בריבית קבועה בעקבות הורדת הריבית של בנק ישראל ב-0.25%. פתיחת פיקדון בבנק ירושלים איננה מותנית בפתיחת עו"ש בבנק, ולכן הפיקדון מהווה חלופה תחרותית לכל הפקדונות בבנקים השונים
מערכת ice | 
בנקים (צילום Magma Images)
בהמשך להורדת הריבית של בנק ישראל בגובה 0.25% לשער של 4.50%, ריביות בנק ירושלים לפיקדון בריבית קבועה פורסמו שבוע. הריבית לחודש עומדת על 2.75% בסך הכל ולשנה בסך הכל 4%.
מהבנק נמסר: "נציין שבנק ירושלים לא הוריד את הריבית על הפיקדון לשנה בריבית קבועה בעקבות הורדת הריבית של בנק ישראל. עוד נציין כי פתיחת פיקדון בבנק ירושלים איננה מותנית בפתיחת עו"ש בבנק, ולכן הפיקדון מהווה חלופה תחרותית לכל הפקדונות בבנקים השונים".
כזכור,  בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%. נכון לימים האחרונים בשוק ההון מתמחרים שתי הורדות ריבית רצופות כשמודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים מעריך שהריבית תרד פעם אחת בלבד ברבעון הקרוב.
בנימוקי ההחלטה כותבים בבנק ישראל כי "למלחמה השלכות כלכליות משמעותיות על הפעילות הריאלית. מידת אי-הוודאות לגבי היקף ומשך הלחימה הצפויים גדולה מאוד, וזו משליכה גם לגבי מידת הפגיעה בפעילות. קצב האינפלציה מוסיף לרדת וגם בניתוח דינמיקת האינפלציה, במדידה רבעונית וחצי שנתית, ניכר כי קצב האינפלציה מתמתן. הציפיות מהמקורות השונים הן לכניסה ליעד ברבעון הראשון של השנה.
"בשווקים הפיננסיים ניכרת התאוששות לאחר הירידות בתחילת המלחמה. מאז החלטת הריבית הקודמת השקל התחזק מול הדולר ב-2.7%, מול האירו ב-1.7% ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי ב-2%.
"חטיבת המחקר מעריכה כי התוצר יצמח בכל אחת מהשנים 2023 ו-2024 ב-2%, ובשנת 2025 ב-5%. לאור המלחמה התחזית מאופיינת ברמה גבוהה במיוחד של אי ודאות, גם בנוגע להחלטות שתקבל הממשלה לגבי ההתמודדות התקציבית עם הצרכים הביטחוניים והאזרחיים הנובעים ממנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה