מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: ירידה של כ-56% בעסקאות בענף ההייטק

חברת "PwC Israe" חושפת את נתוני דו"ח האקזיטים לשנת 2023 ומציגה ירידות חדות בשיעור העסקאות ובהיקפן הכספי בענף ההייטק. אלו הממצאים המסקרנים 

מערכת ice | 
ירון ויצנבליט (צילום באדיבות PwC Israel)
היום (רביעי), פרסמה פירמת ראיית החשבון והייעוץ "PwC Israel", את דו"ח האקזיטים שלה לשנת 2023 על תחום ההייטק. על פי הנתונים, נרשמה ירידה חדה בשיעור העסקאות ובהיקף הכספי של עסקאות הרכישה וההנפקות בסך של כ-7.5 מיליארד דולר, מדובר בצניחה של כ-56% משנת 2022.
מלבד זאת, ציינה החברה כי מתוך 45 עסקאות שבוצעו, 19 מהן בתחום הסייבר כאשר עלותן מסתכם בכ-3.8 מיליארד דולר, אשר מהווים כ-51% מהשווי הכולל של העסקאות. על פי נתוני הדו"ח, ניתן להבחין בעלייה בקטגוריית נטרול ההנפקות, מדובר בגידול של כ-13% בעסקת רכישה ממוצעת.
ירון ויצנבליט, שותף וראש פרקטיקת הביקורת ואשכול ההייטק ב– PwC Israel הסביר כי מה גרם לירידה החדה: "בהרבה מובנים מדינת ישראל והתעשייה הטכנולוגית נכנסו למלחמה באופן לא מיטבי כלל וכלל - קדמו לה משבר גלובאלי אשר התחדד והתעצם בתחילתה של השנה הקודמת, ומשבר נוסף, מקומי אמנם, אך בעל השלכות פוטנציאליות הרות אסון, הרי הוא המשבר החוקתי שאיים לפלגנו ולזעזע את אמות הסיפים עליהם מושתתים יסודות קיומנו".
יתר על כן, ציין ויצנבליט כי לצד הירידה בשיעור העסקאות ובהיקפן הכספי: "חברות הסייבר הן אשר "הצילו" את המצב. בשנת 2023, מתוך 45 עסקאות, 19 במספר נגעו לחברות העוסקות בתחום זה, כאשר שווין המצרפי בסכום כולל של כ- 3.8 מיליארד דולר, היווה כ- 51 אחוזים מהשווי הכולל של העסקאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה