מדדים ומחקרים

אסטרטג מזרחי טפחות: "ייצוא הסטרטאפים ממשיך לנוע קרוב לשפל"

בסקירתו השבועית, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות לא אופטימי במיוחד בנוגע למצב בהיי-טק המקומי ומעריך: "למרות המגמה החיובית במדדי המניות בארה"ב במהלך החודש, יצוא הסטרטאפים ממשיך לנוע קרוב לשפל של החודשים האחרונים, ברמת 145 מיליון דולר"

מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בפתחו של שבוע וחודש חדשים, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות, יוני פנינג, מפרסם את הסקירה השבועית שלו לכלכלת ישראל וזו מציגה הפעם התייחסות להתקררות נוספת בהיי-טק, רכישות הישראלים באשראי בחודש החולף ועוד.
ביחס לישראל, פנינג פותח ואומר כי למרות הטיסות הרבות לחול, נרשמה עלייה של כ-2.8% בערך הרכישות בכרטיס אשראי בחודש אוגוסט. פנינג מעריך כי "הסבר אפשרי לתופעה הוא היחלשות השקל, וחשש של הרוכשים שזה יביא לגל עליות מחירים נוסף, אם כי על פי הניסיון ההיסטורי, קשה להסביר כך עליות ברמה כזו. בכל מקרה, נצפה לתיקון מהסעיפים האלה בחודש הבא".
כמו כן, הוא מעיד כי נתוני רכישת מוצרי המזון והמשקאות עלו ב-1.5% בניגוד למספר המועסקים בתחום וכי בענף השירותים נרשמה עלייה של 3.7%. לעומת זאת, נתוני ש.ב.א מעידים כי מגמה בסדר גודל דומה בנתוני הלמ"ס באוגוסט. נתוני ספטמבר לעומת זאת מצביעים על התמתנות של כ-2.5% בערך הרכישות - "מהלך נדיר יחסית". 
באשר לפעילות המקומית אומר פנינג: "עונת ההתמתנות בפעילות המקומית לא פוסחת על יצוא השירותים מהמדינה, אשר איבד 976 מיליון דולר ביולי. למרות המגמה החיובית במדדי המניות בארה"ב במהלך החודש (טרם גל הירידות האחרון), יצוא הסטרטאפים ממשיך לנוע קרוב לשפל של החודשים האחרונים, ברמת 145 מיליון דולר. ובהתחשב ברוחות הנושבות מהתשואות והמדדים מהתקופה האחרונה, בדגש על הימים האחרונים, נעריך שהמגמה תימשך".
עוד הוא מוסיף: "למרות היציבות היחסית, חשוב להדגיש כי יצוא השירותים בהחלט לא ממריא. ויחד עם עליית מחירי הנפט, המעמיקה את גירעון הסחר, וצרכי הגידור העולים מהירידות במניות בארה"ב, קל להסביר בכך את החולשה של הימים האחרונים בשקל".
בנוגע למצב מעבר לים, פנינג מתייחס ואומר כי באירופה האינפלציה התמתנה וכי ישנו צפי שתהליך זה ימשיך יותר זמן בגלל "השפעות שניוניות מעליות המחירים של השנה שעברה".
באשר למצב בארה"ב, פנינג צופה האטה משמעותית בהיקף הצריכה הפרטית במדינה. עוד הוא מעריך כי העלייה האחרונה בתשואות ענף הדלק תעיב על "הסנטימנט הצרכני בספטמבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה