השוק

ללא סיוע לאוקראינה: הסנאט אישר את התקציב הזמני - השביתה נמנעה

לאחר נפילתה של ההצעה הקודמת, הלילה אושר התקציב הזמני של ממשלת ארה"ב בידי רוב בסנאט. בהתאם לדרישות הרפובליקנים, ההצעה החדשה לא כוללת חבילת סיוע לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
סערת התקציב בארה"ב שוב הגיעה לדקה ה-90, אך איום השביתה נמנע. הלילה, בין שבת לראשון, הסנאט אישר ברוב של 88 סנאטורים את התקציב הזמני ותוקפו רק ל-45 ימים. בהתאם לדרישות של רפובליקנים רבים, התקציב לא כולל סיוע לאוקראינה וקיצוצי תקציב נוספים לא נכללו בו.
כבר בליל שישי סוכלה הצעה קודמת לתקציב בידי רפובליקניים ובתמיכתו של טראמפ. ההצעה המדוברת כן כללה תמיכה כלכלית באוקראינה, וחלקים רבים ממנה תאמו לדרישות נוספות של הרפובליקנים, כך על פי כלכליסט. ההצעה, שנכתבה בידי יו"ר בית הנבחרים מקארתי, נפלה ברוב של 232 מתנגדים.
לאחר אזהרות מצידה של ג'נט ילן ושל הנשיא ביידן על פגיעה בחיילי ארה"ב (שלא היו מקבלים שכר במקרה של השבתה, נוסחה הצעה חדשה שלא כללה את הסיוע לאוקראינה וקיצוצים בתקציב. מנגד הוכללה קרן סיוע לנפגעי אסונות במדינה. ההצעה כאמור אושרה ברוב של 335 נציגים בבית הנבחרים ואז ברוב של 88 סנאטורים בסנאט. זמן קצר לאחר מכן הנשיא ביידן חתם על החוק.
אף שנמענה השבתה של הממשלה, נזכיר כי ההשבתה הקודמת התרחשה לא לפני מספר רב של שנים. ההשבתה האחרונה התרחשה בתקופת נשיאותו של טראמפ למשך שלושה ימים, בעקבות דרישתו של הנשיא לקבל תקציב לבניית חומה בין ארה"ב ומקסיקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה